måndag 4 juli 2011

sjukskrivning

Ställde klockan på 7 för att hinna vakna till lite innan jag satte igång med mina telefonbestyr. Ringde reumatologen och förklarade läget och att jag behöver få komma och få sprutor, helst ny medicin insatt, recept på mediciner och dessvärre även bli sjukskriven. Sköterskan skulle framföra detta åt min läkare som jobbar denna veckan också innan hon går på semester. Förhoppningsvis hör hon av sig någon av dagarna som kommer.
Därefter var det bara att ringa arbetsledaren och meddela att jag är sjukskriven och det var inte roligt direkt. Vet ju att det blir svårt att få ihop det på jobbet den andra perioden med mig sjuk och dom två andra barnlediga. Han lät inte så glad direkt men jag kan ju knappast rå för att jag mår såhär :( det finns väl ingen som väljer att vara sjukskriven i onödan med tanke på pengastrulet det alltid blir med kassan samt förlorad inkomst.

Nu på väg till vårdcentralen för att få antibiotika då det är infektion i såren på benet. Kan väl säga att jag har haft bättre dagar än denna. Men det kan väl knappast bli värre nu i allafall... eller?
vi hörs!/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar