söndag 31 juli 2011

jag och Eva på BBB

mammas kära lilla lott

en väldigt trött kisse

moot schtaaan

ute på vandring

vacker kvällsvy.
Kände mig lite piggare igår så jag och Eva beslöt oss för att cykla in till stan då det var så fint väder. Tidigare på dagen tog jag en promenad till mammas lott och jag var alldelens för mkt klädd. Jädrans vad varmt det var! Helt otroligt vilket fint väder vi har haft här uppe (förlåt ni där nere;) Det är bara passa på att lapa sol så man klarar sig hela vinterhalvåret. Moster A-S kom också till lotten så vi tjattrade på och drack kaffe.

Kan inte påstå att jag tycker om BBB som uteställe. Finns ju dock inget annat att välja på. Jag vet inte hur många människor dom lyckats få in igår. Det gick inte att röra sig så man fick ju mer eller mindre klaustrofobi och köerna till toaletterna ska vi inte prata om. Dessutom har det varit ganska ung publik i allafall dom gångerna jag varit där i sommar.

Det är rätt intressant att följa det sociala spelet ute och iaktta människors desperata raggningsförsök. Har dom inte fått napp på båten så fortsätter försöken till "kontakt" utanför båten, på nattöppna matställen, på vägen hem eller varför inte på Statiol? Jag och Eva satt och filosoferade en stund utanför båten innan vi cyklade hem och fick sällskap av en hyfsat desperat snubbe. Han började ganska försiktigt men då ingen av oss nappade så fick vi ta del av information samt detaljer som vi verkligen hade klarat oss utan. Han kunde liksom inte förstå hur vi kunde dissa hans fantastiska talanger... kan tillägga att jag har sett nyktrare personer.

Söndag idag. Lite trött i ögat är man ju och känner mig lite småbeige faktiskt. Blir nog inte några större aktiviteter men på söndagarna ska man vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar