söndag 27 april 2014

skov-shopping

Skulle minsann aldrig sagt något om att medicinen verkar hjälpa. Somnade mot morgonkvisten och vaknade tre timmar senare och på de timmarna vet jag inte vad som hunnit hända. Varenda led protesterade, hade närmare 39 grader i feber, rummet snurrade och vinglade som om jag hade haft en helkväll på krogen. Vet inte hur många försök jag gjorde för att ta mig upp från sängen och kunna gå och hämta värktabletterna. Men då medicinerna verkat och jag fått stappla av mig lite stelhet mådde jag bättre och bättre. I vanlig ordning blev jag då i stället rastlös så det slutade med att jag och moster Anso åkte ut på storheden och shoppade lite (jag rätt mycket) För första gången i mitt liv var det faktiskt så att jag BEHÖVDE shoppa kläder. Är så svullen på vänster sida av magen där det blivit ett bråck så får inte på mig mina vanliga kläder just nu. Man kan säga att jag är vänstersidigt gravid och för att slippa gå omkring utan kläder så var det bästa att köpa lite nya och eftersom jag inte har något emot att shoppa så var det inte en alltför stor uppoffring. Det kommer dock bli mycket roligare sen då jag MÅSTE köpa nya igen men då mindre :)

Inköpen blev i alla fall 2 par leggings, 3 linnen, 1 t-shirt, 1 kofta, en tunika, två bas toppar och lite underkläder. Vi stannade till och hämtade lite mat på vägen hem och åt hos mig. Skulle verkligen vila var det tänkt men fortsatte på temat garderob och kläder och städade dom och rensade. Nu blir det duschen och sen rotera kudde i en alldeles renbäddad säng.

Jag hoppas på att nattens bakslag inte tänkt upprepa sig i natt och har jag fortfarande feber i morgon får jag väl ringa upp och höra vad dom tror. Finns väl inte mycket dom kan göra då innehållet i sprutan redan rinner runt i kroppen.

Godkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar