tisdag 29 april 2014

Varit i farten alldeles för mycket dessa dagar. Är jag piggare någon dag så vill jag helst göra allt på en gång. Jämför man med "vanliga" människor så gör jag absolut inte mycket men från att ligga still i en sjukhussäng till att ranta runt har fått mitt knä att protestera en del. Jag har sedan jag fick sprutan haft svårare med andningen samt irriterad i luftrören/ont i halsen. Vet inte om det är biverkningar eller typ vanlig förkylning. Det lär väl visa sig.

Idag har jag kört bil för första gången på lääänge. Kändes riktigt nervöst. Bilen var stendöd så fick hjälp av bror att få igång den. Hans kablar fungerade dock inte så idag har jag även köpt mina första startkablar. Kändes enormt vuxet ;) Sen körde jag till Sunderbyn och tillbaka för att ladda batteriet lite. Den vägen kan jag i sömnen så det kändes tryggt. Hämtade ut paket på coop från Halens då jag behövde lite nytt. Hade dock dragit till liiite för mycket med storlekarna så blir retur på en del. Två par leggings och några toppar blev jag nöjd med.

Eftersom hemtjänsten inte kunde städa förrän nästa vecka så drog jag ut dammsugaren och for över det värsta. Man kan faktiskt sitta och dammsuga men det är lite krångligt. Givetvis behövdes påsen bytas och dom var såklart högt upp i skåpet men lyckades få tag i en. Nu ser det då betydligt bättre ut här.

I morgon kommer en sköterska hit och ska kolla på såret. Jag tycker att det ser bättre och bättre ut. Förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid innan knäoperation kan bli aktuell :)

3 kommentarer:

  1. Jag läser din blogg; och tycker det är fantastiskt att du väljer att skriva om ditt liv och det är inspirerande, jag vill mest bara tacka dig för ditt jobb med bloggen, den behövs.

    SvaraRadera
  2. Underbart att operationen äntligen snart blir av!! Ta det lugnt och njut av att vara hemma... utan att vara allt för vädurig!! Kraaam /p

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket Freja! Vad roligt att du läser och tycker om min blogg! :) Alltid roligt om man kan inspirera andra.

    Nädå Pernilla. Ska försöka hålla igen på det vädursaktiga :) Kraaam!

    SvaraRadera