söndag 6 juli 2014

Tankar

Negativa tankar

 Här sitter jag på balkongen och tar mig ingenstans. Fy tusan: livet är inte rättvist. Jag vill också kunna ta mig ut, åka på stranden eller bara strosa omkring. Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Jag vill kunna åka båt, cykla omkring, träna och rida. Det är alldeles för varmt här på balkongen. Jag bränner mig ju!  Jag känner mig instängd. Jag vill uuuuut. Kan det inte bara börja regna så jag kan gå in och se serier utan dåligt samvete? Skitdag! Vars fn är katten?

Positiva tankar

Här sitter jag på balkongen. Det är varmt, soligt och jag blir t.o.m lite brun. Jag HAR en balkong och det innebär att jag har en lägenhet och tak över huvudet. Jag kan se, höra och känna sommarens lukter. Jag har mat i magen. Jag kan inte promenera och göra allt det jag vill just nu. MEN det kommer en dag då jag kan göra det igen. Jag måste bara ha tålamod. Just nu kan jag cykla på motionscykeln och träna med hantlar och det är bättre än ingenting. Jag har bra musik i öronen och kisse ligger och ålar sig på balkonggolvet i värmen.

Det är inte hur man har det utan hur man tar det. Vissa dagar lyckas jag med att vända negativa tankar till positiva men tyvärr långt ifrån alltid. Tror det är en träningsfråga.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig vändning! Heja heja på dig!! Kramar A

    SvaraRadera