måndag 7 juli 2014

Tramadol/morfin/beroende

Fått kommentarer från andra här på bloggen som också varit fast i Tramadol/andra morfintabletter träsket och hoppas att jag svarat er alla. Trodde aldrig att det var/är så vanligt att människor ovetande börjar äta starka värktabletter och sen är fast där i skiten. Det är många som tvivlar på att någonsin kunna sluta men det går! Återfall hör oftast till den krokiga vägen mot drogfrihet och ge inte upp då utan fortsätt dagen efter på den drogfria banan. Hur jäkligt det än känns (tro mig har varit där) så kommer det att bli bättre och för varje dag som går blir du allt starkare! Jag tog mig ur flera års användande av Tramadol och höga doser och har ej tagit det på över två år. Jag har "åkt" dit på andra morfinpreparat kortare perioder som jag fått utskriven av sjukvården p.g.a enorm smärtproblematik/allvarliga sjukdomstillstånd. Har varje gång lyckats sluta ganska snabbt förutom nu denna sista gång då jag tog oxycontin under 3 månader efter en operation i buken samt trasigt ben.

Har nu varit tablettfri i snart 4 veckor och dom fysiska abstinensen börjar ge med sig (puuh) Dock är jag fortfarande rätt orkeslös och instabil psykiskt. Känner dock att hjärnan börjar vakna igen och för varje dag mår jag bättre. Har mer ont nu än tidigare och mindre ork då jag nu känner den smärtan jag egentligen har och den ork som inte finns. Men det är totalt otänkbart att börja om med morfintabletterna då jag helt enkelt inte kan hantera dom och min kropp reagerar så kraftigt på morfin. Har hellre 1000 ggr hellre fysisk smärta än att vara slav under tabletter med ett trasigt psyke.

Så alla ni som också kämpar för att bli fria från tabletter- ge inte upp! Det blir bättre hur hemskt det än känns och hur jäkligt ni än mår! Stora styrkekramar till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar