torsdag 10 juli 2014

väderhets

Vilken otroligt tjat det är gällande detta väder. Tror 70% av alla statusuppdateringar på facebook handlar om detta och man kan tro att det är första gången människor ser solen och upplever värme. Man kan tro att dessa fenomen hör till världens sju underverk och överallt ser man bilder på båtar, bryggor, stränder, badande barn, grillade middagar och svalkande drinkar på svettiga altaner. Visst jag är den första att erkänna att jag mer än gärna hade gjort alla dessa somriga saker själv och garanterat säkert också lagt upp bilder men denna hets har jag svårt att förstå. Det är ju bara en sol och värme. Varenda väderprognos måste följas och själv byter jag kanal då vädret kommer för det är så extremt tråkigt att titta på och jag anser att jag lär märka vilket väder det är när jag kliver upp och kollar ut genom fönstret. Självklart förstår jag att alla som har semester vill ha sol och värme och att vi behöver solen för att må bra och lagra lite d-vitamin. Själv vill jag dock att det ska bli höst, mörkt och svalt. Vill göra min operation och vill inte sova i dagsljus i en bastu. Detta år blir jag bara stressad över värmen då jag inte kan ta tillvara den så som jag önskat. Ni andra får njuta så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar