måndag 14 mars 2016

Framsteg

Insett att min blogg mest handlar om sjukhus, operationer, komplikationer och sjukdomar, men ja...skriver om mitt liv och om vad som är centralt och just nu är det mkt focus på mina knäledsoperationer och resan framåt och tyvärr har de sista åren mest handlat om ohälsa och då blir det mkt skriverier om det. Det är jätte roligt att jag fått så många läsare och det måste ju innebära att människor uppskattar det jag skriver om, känner igen sig, kanske varit eller ska genomgå något liknande. Det är alltid skönt att veta att man inte är ensam. Jag har förstått vid detta laget att min sjukhistoria är komplett och svårbehandlad och det har med åren bara tillkommit nya saker. Jag fick diagnosen psoriasisartrit då jag var 18 och allteftersom har jag fått flera diagnoser och följdsjukdomar och en del av det svårare slaget. Jag har ännu inte tagit in diabetesen och dom två nya reuma diagnoserna helt enkelt för att fokus varit på det akuta som upprepade bukkomplikationer, blodförgiftning, medicin förgiftning, hud och knälederna. Hjärnan kan inte ta in allt

Tyvärr är mitt liv inte mer glamoröst än såhär och kan ju inte skriva att jag varit och ridit på rosa glittriga elefanter på Paris gator och shoppat då jag ligger i en sjukhussäng med Big och Ben. Det är så ofta jag reflekterat över hur vissa personer verkar leva det perfekta livet ex på facebook. Det läggs upp dom läckraste rätterna och dom soligaste resorna med dom mest fantastiska människorna. Det är sällan någon skriver om hur jobbiga barnen varit, om hur dom bränt fiskpinnarna och om hur mannen glömt deras årsdag. Jag skriver ärligt och mest för att det är ett sätt för mig att bearbeta allt. Har även fått fina kommentarer från personer som känner att dom fått hjälp i det jag skrivit och det värmer!

Idag kom sjukgymnasten och arb teraputen in med en rullator som vi skulle gå med...kändes betydligt mindre stabilt än gåbordet som man kan hänga över då orken tryter. Kändes HELT otroligt att gå med jämnlånga ben! Kändes dock ont och konstigt i vänster höft och rygg. Nu ska jag lära mig gå med raka ben och nu är inte vänster ben 5 cm kortare :) Meningen nu är att ta rullator till toa med personal och vi ska prova kryckor här nån dag.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar