tisdag 8 mars 2016

Tidig påsk och fina vänner

Idag har jag haft påsk här på avd. Mina älskade vänner Camilla och Pernilla kom förbi med världens största påskägg med div godsaker och ett jättefint kort med grattishälsning till mina nya knäleder 😊 Har funderat och funderat på vad jag ska döpa dom till...hm. P och C är som två vitamininjektioner och känner mig betydligt piggare efter lite tjejsnack och det är en befrielse att få knäcka sig och skratta trots att knälederna hoppar. Trots att jag har minst 2 stora bukoperationer framför mig så kan jag känna mig riktigt glad stundtals. Nu har faktiskt något hänt i positiv riktning!

Idag har jag fått duscha! Något man tar förgivet men då man inte kunnat det på över en vecka så är det underbart! En gullig sköterska tog med sig balsam hemifrån. Otroligt snällt. Efter duschen fick jag skjuts till kiosken och efter det ortopedtekniska och sen ultraljud på buken. Hålet som blev vätskar lite men abcessen verkar tömt sig själv ( genom hålet) och behöver ej dräneras men pencellin intravenöst behövs ett tag. Får så mkt pencellin så är väl snart en grön mögelfläck bland vita lakan. Dagens övningar var väl lite väl många så har lite ondare i kväll men det tyder på att jag varit i rörelse och rörelse leder till muskler och så småningom till promenader och till hästryggen :)

Nu ljudbok. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar