söndag 26 februari 2012

Bakverk

Igår lärde vi oss ett alldeles nytt ord nämligen Brända Lameller. ( jag och Pernilla) Detta ord för ju genast tankarna till ett gott bakverk eller godis. Typ som brända mandlar. Jag satt väldigt mycket fast med bilen på parkeringen utanför Pernilla. Vi pustade och stånkade och försökte putta ut den men det gick inte vidare bra. Men som en skänk från ovan uppenbarar sig en farbror som hade en spade och genast såg var bilens hjul satt fast. Han började skotta där och frågar sen om jag har Brända Lameller? Jag tänkte att han var sugen på godis/fika och att det var en konstig fråga att fråga mitt i skottandet. Sen la han att det luktar bränt om framhjulet och då insåg vi att det hade nåt med bilen att göra. Får det lov att vara en Bränd Lamell kanske?

Men erkänn att brända Lameller skulle kunna vara av typen på ovanstående bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar