onsdag 29 februari 2012

onsdag

Underbart väder idag! Hade gett mkt för att kunna ta en lååång promenad i solen. I stället klampar jag runt i mina vinterskor och håller på att skrämma livet ur katten. Råkade trampa på honom en gång med skorna och sen dess uppskattar han inte när jag har dom på fötterna. Varför har jag då vinterskorna inomhus och blir inte det varmt? Ja det blir det! men har inlägg i den vänstra skon så benet känns inte lika kort och det är skönare och bättre för kroppen med dom på.

Fick ett ryck och åkte till stallet igår. Hade egentligen ingen ork eller lust men var tvungen att åka och handla så då svängde jag förbi stallet också då jag lika var tvungen ut i bilen. Det är med blandade känslor jag är i stallet. Jätteroligt på ett sätt att se min gamla grupp som igår hade hoppning men samtidigt väldigt tråkigt då jag vet att det kommer dröja så länge innan jag själv kan rida igen. Jag blir så ridsugen då jag ser andra rida. Hade givetvis med mig morötter till min kompis som Maria hoppade igår. Mysigt ändå att få klappa lite på honom och trevligt att surra med folk. Thåtte verkade tycka att det var roligt att hoppa med Maria på ryggen.

Nä nu ska jag ut och njuta lite av det fina vädret för att sen ta itu med blandade tråkiga uppgifter här hemma. Det måste vara någon som kommer hit på nätterna och stökar runt. omoget! Funderar på att åka till jobbet en sväng i em/kväll och hälsa på.
/L

2 kommentarer:

  1. Hallo! Är hon lite rastlös kanske?? =)
    Här börjar solen äntligen visa sig och den mörka långa vintern kanske lossar lite på greppet. Lääängtar till Tunisien och semester.
    Försök att hålla de negativa tankarna borta, å mys med Thåtte och hälsa på när suget kommer. Tror bara du blir mer nedslagen om du inte alls åker dit. Hästarna förmedlar ju värme ändå, trots att du inte sitter på ryggen. Varma kramizar

    SvaraRadera
  2. Hästar har en healande effekt!!
    Om du är sugen nån gång så får du jätte gärna följa med då jag ska longera den lilla bruna ponnyn på andra sidan.

    SvaraRadera