torsdag 2 februari 2012

Torsdag

Om jag slutar skriva mitt i detta inlägg så beror det på att jag har musproblem/datakrångel. Meningen var att jag skulle köpa en ny dator i veckan men i samrådan med bror så skjuter vi upp det då han inte tyckte det fanns så bra utbud nu till vettig penning där jag hade tänkt köpa den. Musen har kontaktproblem och slocknar mitt i allt. Får nog köpa en ny i morgon. Tycker all teknik krånglar just nu- eller det mesta krånglar. Riktiga krångeltider är det.

Tror alla jag känner är snuviga just nu. Hela mitt jobb är som en enda stor bacill. Det kraxas och snörvlas till höger och vänster. Tror jag hade lite feber då jag kom hem idag så har legat under täcket och läst mest hela eftermiddagen. Efter lite sömn och två treo klev jag upp och började laga "Pernilla köttfärs" som jag har döpt rätten till. Pernillaköttfärs är basen i den goda rätten hon lagade här en gång och som jag aldrig lär mig namnet på då man steker Tortillabröd (säkert fel namn på brödet också) i stekpannan och sen fyller dom med Pernillaköttfärsen och valfria grönsaker/sås/riven ost till. Min Pernillaköttfärs blev inte lika god som självaste Pernillas köttfärs men kände mig hyfsat huslig då jag nu har tre matbackar redo i frysen. Höga vuxenpoäng enligt mig men är medveten om att dom flesta faktiskt lagar mat typ varje dag.

Känner att det gärna får bli lite varmare nu. Man förfryser ju snoken så fort man tittar ut och jag tror hjärnans ledningar har frysit till is för känner mig allmänt förvirrad, trött och trög. Det kan ju iofs bero på att det varit rätt mkt en tid och man blir ganska trött på att ständigt hantera motgångar. Man blir även väldigt trött på att ha människor omkring sig som stjäl ens energi och man blir trött av att ha ont hela tiden.
Min snälla moster Eva har lovat att betala en taktil massage hos Maria och det ser jag framemot. Har ni inte provat taktil massage så gör det. Helt underbart! Din egen stund heter Marias företag och hon håller till i pastabacken. Tror det är viktigt att skämma bort sig själv lite och just nu behöver jag verkligen det. Tack moster!

Har väldigt svårt just nu att motivera mig och fortsätta träna som jag just kommit igång med. Det känns som att det inte är någon ide då jag ändå ska opereras, läkas och hoppa runt på kryckor och tappa ev muskler och kondition jag lyckats bygga upp. Försöker tänka att det säkert underlättar och påskyndar läkningen i fall att jag är i lite bättre fysisk form innan operationen så jag hoppas att min hjärna snart tar in det men det känns inte lika roligt längre. Känns inte allt för lockande heller att åka och träna i typ - 25 grader. Saknar ridningen och hästarna!

Nu är jag ledig fre, lör och sön. Jag och Pernilla hade en plan att åka och kika lite på dressyrklubbisarna på lördag. I morgon ville pappa att jag skulle komma och äta med honom och farmor men om det är så här j-la kallt så tror jag att jag vägrar sticka ut näbben. Min snälla mormor hade gjort kålpudding för att jag nämde att jag gillar det så får höra med mor om vi ska gå dit nån dag och äta. Äkta husmanskost som dom åt förr äter man inte så ofta numera.

Har just avslutat en mkt bra bok (Känn pulsen slå) Har man läst den boken så inser man att man nog inte vet hur det är att må riktigt riktigt dåligt psykiskt. Jag är väldigt intresserad av att läsa om människor som lider av psykisk ohälsa och deras egna berättelser och tjejen i boken har en dubbeldiagnos (schizofreni+missbruk) Då jag läste boken tänkte jag flera gånger att hur kan man må så dåligt?? den var väldigt bra och gripande. Man blir bara så jävla arg på hur sjukvården behandlar sjuka människor ibland.
Nu kommer Pernilla "mobba" mig för att jag bara läser "eländiga" böcker så törs inte säga vilken bok jag börjat på nu ;) Fast jag tror faktiskt att jag snart måste läsa en glad bok.

3 kommentarer:

  1. Hej gumman! tror definitivt jag håller med pernilla, dags att slänga de tragiska ödena i garderoben och hitta ngt du kan skratta med & åt. DET behöver du. Du har nog med elände som det är, du ska inte grotta ner dig i misserabla historier oxå. Ha det så skönt hos Maria, det är dig väl unnt i dina motgångstider. Varma kramar från Arjeplogs kyliga metropol som idag visar -36 gr KALLT! jag måste gå till jobbet... suck =)

    SvaraRadera
  2. Tänk på att i ju bättre fysisk form du är desto bättre kan kroppen hantera ev skador. Tänkte då på din op och syftar på att om kroppen mår hyfsat bra, gör även huvudet det och då kan man hantera det som sker annorlunda.

    Kul att se dig idag och prata lite.
    och du...det har kommit upp en grej som var lockande.

    SvaraRadera
  3. Jo men har alltid tyckt att sanna berättelser är dom bästa. Få ta del av människors livsöden. Är inte så mkt för kärleksromaner osv fast man kan ju variera sig :)Här har det -30 grader idag. Kram till dig med och trevlig helg!

    Men gud vad roligt Linda!! :) jättekul träffa dig med! Vi kanske ses på tisdag om du har möjlighet att komma till stallet. Tänkte även åka en sväng i morgon då det är klubbisar i dressyr.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera