fredag 17 februari 2012

Fredag

Känns bättre idag!  Har bestämt mig för att det inte blir några infektioner som leder till det värsta scenariot! Detta efter att min reumatolog pratat in ett långt meddelande på min telefon(den var avstängd) och lät väldigt förvånad över var jag fått ev amputation ifrån och att det inte stod någonstans i ortopedjournalerna om att jag skulle ha större risk att för det. Om det inte stämmer så har ju ortopedläkaren uttryckts sig oerhört klantigt och skrämt livet av mig i onödan! Han sa ju faktiskt att jag har större risk pga dåligt immunförsvar och läkning och ville förvarna mig om det...Det var ju liksom bara ett ord av det som fastnade. Blir så jävla f-bannad på läkare som bara slänger ut sig saker och inte tar reda på hur patienten uppfattar och tar det. Hur många har inte fått ex cancerbesked slängda i ansiktet bara sådär (ex min mamma för flera år sen) ungefär som dom berättar vad dom ska äta till lunch.

Vet  ju att jag har sämre läkningsförmåga då det gäller sår/benläkning och infektioner och det vet ju min reuma läkare om. Det lät då som att hon inte trodde att det skulle sluta så :) Hoppas hon ringer upp i veckan så jag får klarheter i saker och ting! Hon menade att det alltid finns risker för infektioner vid operationer och så är det ju. Känner mig en aning förvirrad men väljer att tro att reumaläkaren har rätt! Kirurgerna får nöja sig med sina egna två ben för jag tänker behålla mitt!

Dock har jag ju fortfarande två otrevliga operationer framför mig med lång rehabilitering men det kan jag förhoppningsvis stå ut med om allt annat går bra. Får försöka andas och ta en dag i taget. Tänkte på den smärtan och svullnaden av benet förra gången men sen slog det mig att om jag har smärta och uppsvullet ben så har jag det åtminstone kvar! ( är säkert inte såhär positiv då,  säkert inte ens i morgon)

Även bytt vårdcentral idag till Stadsviken. Måste säga att Örnäset helt har spårat ur.

Trevlig helg!

1 kommentar: