måndag 20 februari 2012

personligt

Det slog mig idag att jag är väldigt personlig mellan varven i min blogg. Frågade Pernilla som är både vän och läsare om hon tycker att jag är för personlig. Hon svarade då att dom som tycker om att läsa min blogg just tycker om den för att jag är personlig och delar med mig så då kanske det är så. Just nu använder jag även bloggen för min egen del för att få skriva av mig.

Det finns även en till anledning till att jag är personlig. Det är för att kanske kunna hjälpa någon annan som hamnar i en liknande situation. Genom åren har jag lärt mig mkt om hälsoproblem/myndigheter/rättigheter/undersökningar/sjukhusvistelser/mediciner osv och den kunskapen kanske jag kan dela med mig av till någon som behöver den. Jag vet att jag skrev en gång om att jag har "befrielse av karensdag" detta betyder att jag inte har någon karensdag pga min sjukdom och dess behandlingar. Detta hjälpte en tjej som läste min blogg då hon inte visste att något sådant fanns. Det betyder ju enormt mkt att inte ha karens om man måste vara borta så pass ofta som man dessvärre ibland måste då man ex befinner sig i ett sämre skede i sin sjukdom.
Man får ta reda på det mesta själv så det är himla bra att kunna dela med sig.


/L

7 kommentarer:

  1. Du skriver så bra och har hittat ju din stil på bloggen.. Meningen är väl att beröra på ett eller annat sätt och det har du gjort. Fortsätt som du gör bara! kram p

    SvaraRadera
  2. Jag är liksom du väldigt öppen & personlig i min blogg och de som läser måste ju på nåt vis uppskatta det, annars hade de inte läst.
    Jag tycker om dig och jag respekterar dig och det du skriver för vad du/det är. Ibland kan det hjälpa andra, ibland behöver man vara ha en ventil. Både och är bra!
    Befrielse karensdag kände jag inte till. Undra om jag har rätt till nåt sånt pga min skada och mina problem?

    SvaraRadera
  3. Tror det där med karensdag ska innebära att man är borta från jobbet minst 12 gånger/år i kortare peroder (ex då jag får dropp)Men det var något med sammanhängande frånvaro också om man varit borta mer än si och så mkt. Arbetsledaren skriver upp all frånvaro och sen räknas den ihop och skickas in. Det är det föregående året man tittar på. Så dom tittar på både kort och lång frånvaro. Nu kommer jag inte på vad blanketten heter...försäkran för högriskskydd eller nåt ditåt. Alltid prova att prova!

    Tack så mkt för era kommentarer :)

    SvaraRadera
  4. jag menar alltid värt att prova! Prova ska man alltid :) säkert massor man inte vet som man kan ansöka om :(
    Nu har väl inte du körkort Linda? men om du tar körkort så kan du få hjälp med bilstöd/inskaffande av anpassad bil av FK. Man kanske även kan få hjälp med körkortet om det underlättar att ta sig till/från ex sjukgymnastik/behandlingar/jobb?

    SvaraRadera
  5. var inte inloggad då jag kommenterade tydligen...därav ingen bild/framgick att det var jag som kommenterade :)

    SvaraRadera
  6. Hej,jag tycker du har en fin och personlig blogg och jag kikar in då och då.Ang MXT och illamående,av tabletter kan man må mer illa än om man tar inj.Tablett sofran/ondasitron som är mot illamående fungerade för mig när jag åt MXT,illamåendet försvann då jag tog inj istället:)sofran kostar någon tusenlapp medans ondasitron kostar typ 49,90 men de har samma verkasamma substans.

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jätteroligt att höra! Tusen tack! Har nu fått metoject men i en väldigt låg dos så antagligen ska den höjas. Tycker jag mått bättre med sprutan än tabletterna. Dock verkar varken remicade eller metoject hjälpa mot huden denna gång :(
    Trevlig helg!

    SvaraRadera