onsdag 29 februari 2012

Hundsjuk

Är så otroligt hundsjuk just nu (äntligen en sjukdom som man slipper söka läkare för) Försöker övertala mamma att hon ska skaffa en vovve så jag kan mysa lite med den i alla fall tills jag kan promenera. Jag vill ha en häst, en hund och katt. Katten har jag ju redan även om han beter sig som en hund väldigt ofta. Snart börjar han väl skälla. Såg ett sånt bra djurprogram igår där dom räddade elefantungar då deras mammor fallit offer för idioter som vill åt b.l.a betarna. Skulle nästan kunna tänka mig att ha en elefantunge också men näää det blir nog för trångt och dom ska självklart vara i sin naturliga miljö.

Har aldrig ens tänkt på hundrasen spaniel. Finns ju massa olika spaniels men såg ett program då dom använde engelsk spaniel till att spåra knark och pengar. Måste ju vara väldigt praktiskt. Man tar hem en dejt och om inte hunden verkar speciellt intresserad av karln och markerar så vet man att han är utan pengar och behöver således inte dejta honom fler gånger ;) Skämt åsido så gillade jag verkligen engelsk springer spaniel. Lättlärda, sociala och superglada av sig. Dock skulle inte rasen passa mig då den kräver mkt motion och stimulans men dom är rackarns fina! En mops är nog mer min melodi.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja spaniel är en förträffligt finer hundras. Men...alla dessa hundar behöver ju så mkt motion. Vad tror du om en sån där vovve i handväska? Gör dom behoven där ox? Har inte hon, Paris Hilton en sån handväska...hund?
    Kramiz i massor

    SvaraRadera