torsdag 16 februari 2012

Idag har min blogg haft 80 läsare :) jätteroligt! men det kan ju inte vara en sån rolig läsning just nu... nåja, livet är ju inte speciellt roligt just nu så då vore det nog ännu konstigare om jag skrev "roliga" och superpositiva inlägg då jag inte är det. Gör inte så mkt annat än sover, läser på nätet och funderar just nu. Vrider och vänder på saker och väger fördelar mot nackdelar. Idag har jag varit inne på att jag helt enkelt struntar i operationerna. Ingen kan ju tvinga mig att opereras och knät var ju ändå helt trasigt och kunde inte bli så mkt värre. Tyvärr insåg jag att operationerna är nödvändiga för den övriga kroppens skull och för att inte få fler skador pga felbelastning.

Jag är förvånad över hur människan kan hitta styrka någonstans mitt i allt elände och fixa med massa praktiska saker som måste ordnas.Tänkte även på då man mister en nära anhörig då man mitt i all sorg ska ordna med massa saker. Har idag mailat runt till inblandade läkare, arbetsledaren och tagit tag i saker jag var tvungen att ta tag i. Resten får vänta tills jag orkar. Tänk om man bara hade kunnat delegera uppgifter till personer runt omkring en så att man inte behövde ordna med allt själv mitt i allt. 

Fick väldigt fina blommor från jobbet idag. Tusen tack! Katten är extremt förtjusta i dom för han trodde nog att det hade blivit sommar mitt i allt. Han luktade, smakade och busade med dom. Tror han blivit knäpp på riktigt.
Nu blir det sängen för har sovit så dåligt dessa nätter.
/L

2 kommentarer:

  1. Människan är en fascinerande varelse ändå, det håller jag med om. Men sen är det ju så att det inte är alls om fixar alla motgångar heller. Man måste nog vara av rätt krut för att fixa att leva med motgångar och åter motgångar och ändå orka resa sig varje gång.
    Sen måste man lära sig att kunna ta fram det positiva och det är inte lätt. Men det viktiga är att man låter sig sänkas också, men det krävs mkt mod till det.

    Keep on fighting!! You can do it!!

    SvaraRadera