måndag 26 november 2012

HundSjuk

Hamnade åter på dog rescue`s sida. Om jag kan ha hund igen när mitt ben är fixat och om det innebär att jag kan gå normalt så ska jag köpa en hund av dom. Fanns hur många fina hundar som helst som behöver ett nytt hem och dom flyger ju t.o.m hem hunden till Sverige. Tips för alla som funderar på hund. Hade ju helst velat rädda alla men det kan bli svårt i en tvårummare. Det bästa hade ju varit att ha "delad vårdnad" av vovven med mamma (om hon är pigg) då kan mamma ta den då jag jobbar långa pass samt då det är kallare än -15 :) Vet dock inte hur jag i så fall ska presentera den nya familjemedlemmen för "kung katt" då han starkt avskyr dessa varelser och han är fortfarande rädd mamma för att hon tog hit sin hund för typ 5? år sen. Snacka om att vara långsint.




Väntar fortfarande på att plastikläkaren ska ringa och berätta om mötet med ortopeden. Hon skulle ringa i torsdags men har fortfarande inget hört. Vill ju gärna veta om jag ska opereras och av vem och när.
Efter gårdagens ca 15 blodtrycksfall varav ett framför ratten ( då blev jag rädd, säkert P också) så har jag hoppat över den ena blt tabletten helt och bara tagit en av den andra. Man kanske inte ska agera läkare själv men är så less på att springa på sjukhus och vårdcentral så det fick bli så. Ska lägga om såret i morgon så då kan dom säkert kolla ett tryck hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar