onsdag 7 november 2012

Ska vi dela?

Har en vän. Vi kan kalla henne Pernilla för det är så hon heter. Denna vän ska alltid dela på saker och ting.Vi kan ex vara ute och åka bil då hon frågar mig om jag är hungrig. : ja! vrålhungrig säger jag. Då kommer nästan alltid kommentaren : Ska vi dela på en hamburgare/pizza/kexchoklad/fyra små rätter eller vad det nu kan vara. Vadå dela? Här delas ingenting. Är jag hungrig så vill jag ha en egen hamburgare el pizza! Hur ska det gå till att ex köra till drive in och beställa en hamburgare och sen dela på den? Blir det en tugga till dig och en tugga till mig då? och då lär ju jag vinna mest på det eftersom jag antagligen skulle ta hamburgaren i en enda tugga. Nä jag vill allt ha min egen mat/öl/hårfärg osv. Jag tror denna vän skulle dela på allt om det gick. (förhoppningsvis inte en blivande make) Funderar bara på hur man ex delar på en mascara el en jacka. Får man gå sminkad och varm varannan vecka då och frysa och se glåmig ut den andra? Tänker bara diska halva disken idag och städa halva lägenheten så får P ta resten för man delar väl med sig som den goda vän man är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar