måndag 12 november 2012


Mitt fumliga och tankspridda jag fortsätter... börjar allvarligt fundera om man kan bli så här "dement" och klumpig av ex järnbrist eller om man har höga halter av kalium/natrium i blodet eller om det helt enkelt är kört nu- att jag måste ställa mig i kö till något äldreboende. Går in i saker, river ner saker, snubblar över saker och vrickar det onda knät samt glömmer en hel del. Dessutom har jag lock i öronen så jag hör ingenting heller. Maria hör heller ingenting. Då jag var där i helgen och åt så sa jag att Petra Marklund är bra och det fick hon till Peter Lemarc :)

Nu har jag fått ett nytt spelberoende. Förut var det Word feud som jag fortfarande spelar och tycker är roligt men nu spelas det även songpop på facebook som är starkt beroendeframkallande. Trodde jag var hyfsat bra på musik men har insett att nä det är jag nog inte. Tycker oftast bara att en låt är bra men kan sällan artisten eller låttiteln och det märks i detta spel. Sen finns det ju vissa (nämner inga namn) som bara tar hårdrock och typ metal/tvspel kategorier och jag blir allvarligt irriterad när jag bara förlorar. Har nog lite vinnarskalle trots allt då det kommer till spel. Mamma säger att jag fuskar i Yatzy och kan nog erkänna att jag gjorde det förut... Fort som attan petade jag till någon tärning om jag inte fick det jag skulle ha. Nu för tiden gör jag faktiskt inte det utan tar förlusten som "en kvinna"

I kväll har vi varit till kusin Robert som fyller år. Mormor hade bakat gofika i vanlig ordning. Passade på att hälla min väska upp och ner i brors bil och sen rev jag ner Roberts och flickvännens hatthylla. Dom har två halvrunda svarta hankatter varav den ena var helt bedååååååårande. Man kunde lyfta honom och sätta honom hur som helst i famnen och han bara godtog det och stannade snällt kvar. Som en jätte bäbis. Får jag hålla i Zambo typ 20 sekunder är det bra. Här bestämmer katten då det ska kelas och vi är inte alltid synkade.

Håller alla tummar på bra besked ang mamma. Hon har fortfarande inte fått svar på röntgen. Blir så jääää-la förbannad! Hon behöver def blod för hon är extremt blek och har nog väldigt lågt blodvärde nu.

Ser fram emot helgen så jag hoppas hon orkar följa med! Och att jag orkar för skulle behöva trevlig kvalitets tid. Går ej in närmare på vad det är då det är en överraskning även om personen inte läser här. Man vet aldrig.

Må gud vara med er för själv har jag inte tid!

1 kommentar:

  1. Ja ibland blir det fel, kan var att man hör fel eller säger fel. Jag skrattade gott åt en kollega på jobbet idag som berättade om ett bakverk hon gjort som hade blivit misslyckat. Hon sa att bullarna blev dåliga, jästen dog. Skrivet blir det ju rätt men när hon sa det så lät det som att gästen dog av att bullarna var dåliga...Sköt om dig! Vi hörs!

    SvaraRadera