fredag 20 augusti 2021

fredagsyr

Vaknade på den rastlösa sidan. Kroppen kändes rätt ok efter intag av morgonens doping. Bäddade, dammtorkade sovrummet, slängde dyblöta blommor som lessnat ute på altanen, torkade fönsterbrädan och bordet samt sopade altanen. Städade ihop samt diskade. Vad göra nu?

Ringde en taxi och åkte till dollarstore. Shoppingtarmen stökade lite. Taxichauffören var väldigt trevlig och vi hann avhandla många ämnen på vägen. Han sa att jag verkade vara rätt tjurig av mig och det stämmer verkligen. Hur han hann uppfatta det på körsträckan var lite lustigt. Det ser nog rätt lustigt ut då jag går med rullatorn samt drar en röd korg efter mig. Det finns som ingen röd tråd i shoppandet. Det liksom bara hamnar saker i korgen. Det blev skålar, handdukar, underkläder, kattmat, kattleksaker, vas, blommor, lampa, onyttigheter, städsaker, luktljus mm. Sen uppstår vissa problem då jag ska packa allt jag shoppat och orka lyfta ner påsen från bandet. Idag hjälpte den snälla kassörskan mig. Taxichauffören hjälpte mig och bar in påsen till dörren. Ja jösses. Sen ska allt packas upp. 🙄
Men nu är jag mindre rastlös och shoppingtarmen har stillat sig. 

Jag får liksom se dag för dag hur måendet är och vad jag orkar. Problemet är att jag tar i för mkt dom dagarna som är bättre och sen får jag betala för det dagen efter. Men jag vill liksom passa på när jag kan. Idag har jag i allafall pratat med min KBT terapeut och fått tid på tisdag. Det känns jättebra för har så mkt att bearbeta. 

På måndag är mötet om hemsjukvård eller inte. Håll tummarna för att jag blir beviljad hemsjukvård. Vi ska sitta här hos mig jag och en sköterska och sen ska läkaren som bestämt att jag inte får det samt min reumatolog och kirurg och dom ska vara med via länk. Kanske skrivit om detta förut 🙄

Nu har jag packat upp allt, gjort lite förändringar men behöver en skarvsladd. Ätit ostfrallor och druckit The samt ser Hellenius hörna. Tackar för mig och trevlig helg! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar