måndag 23 augusti 2021

mötet...

Vet inte var jag ska börja. Idag hade vi i alla fall mötet om jag har rätt till hemsjukvård eller inte. Biståndshandläggaren för hemtjänsten kom hem till mig och kopplade upp oss på datorn för att ha zipmötet. Kirurgen och reumatologen var med samt en sköterska, läkare och någon kvinna från hemsjukvården. Denna kvinna tyckte att jag skulle ta mig till vårdcentralen och som hänvisade som hela tiden till den sk tröskelprincipen som innebär att om du kan stå och gå så ska du ta dig till vårdcentralen. Mina läkare berättade om min bakgrund och allt jag gått igenom och försökte förklara att jag pga min sjukdomsbild def bör få hjälp i hemmet. Min reumatolog sa t.o.m att jag är bland dom sjukaste i Norrbotten 🙄 jag hade Def mina läkare i ryggen och är tacksam för att dom var med även om det inte verkar spela någon roll. 

Jag blev i allsfall väldigt upprörd och förbannad på denna kvinna från hemsjukvården. Ingen aning om vad hon heter men vi kallar henne x. X var hela tiden på defensiven och vet inte hur många gånger hon hänvisade till denna tröskelprincip. X hade noll empati och otroligt oproffisonell. Trots min utförliga redogörelse om varför jag inte orkar åka 3 ggr i veckan och trots mina läkares redogörelse så var hon fast i sitt tänk. 

Jag blev tillslut väldigt förbannad och ledsen och talade om vad jag tyckte om hennes bemötande. Sa att hon saknar empati och har ett dåligt bemötande och inte borde jobba med människor mm. Jag tappade humöret och var helt dränerad. Mitt i allt tyckte hon att jag skulle söka ledsagare som följer mig till VC 🙄 vad hjälper det?? Sa att även om jag har 10 stycken som följer är det ändå jag som gör resan och har ont mm! Flera gånger tog hon upp att såret inte hade något förband då sköterskorna kom...För att jag tagit bort bandaget som kirurgen A gett ok till. A sa även nu på mötet att det var bra att lufta lite. Nej sköterskorna skulle ha en tydlig ordination och jag har haft samma omläggning i 2 år?! Och vet inte var det står att jag inte får ta bort bandaget. 
Sen smorde jag visst med så många salvor. Har smort med kåda som har läkande egenskaper och som kirurgen A vet om. Då sa A att jag ju ska ha rätt till samma vård även om jag ex äter naturprodukter/salvor. Jag sa att jag har rätt till att spruta ketchup i såret om jag vill.

Tillslut avslutades mötet då jag sa att jag inte orkade mer och vi inte kom någon vart. Kvinnan x skulle ta upp detta med sin chef. Jag talade om att jag skulle gå ut i tidningen med detta om jag blir nekad samt anmäla för så här kan det inte gå till. Vi kanske är många som är i samma situation. Så såret är öppet och har inte någon ny tid.

Var tvungen att gå ut en sväng sen. Var arg och ledsen och behövde komma ut. Är fortfarande arg och ledsen över detta j..la möte!

Nu börjar idol! 🙂👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar