söndag 15 augusti 2021

Gropen

 Har verkligen haft en jobbig helg. Har känt mig väldigt nedstämd och inte orkat med något. Då jag rasar ner i gropen igen vill jag helst bara sova, stänger in mig och vill bara vara ensam. Alla rasar vi ner i den där gropen någon gång i livet och oftast tar man sig upp igen och mer rustad än förut. Jag kan inte räkna hur många gånger jag varit där i gropen. Har ju depression i grunden och ibland blir jag rätt länge där. Har ingen matlust, vaknar ca 02 av ångest och orkar absolut ingenting. Såna dagar har jag väldigt svårt att se någon ljusning. Allt jag ser är alla motgångar jag måste ta mig igenom. Då jag mår ok kan jag oftast handskas med dessa tankar och oron men där i gropen är allt bara meningslöst. 4% av befolkningen fick diagnosen depression 2020 och ändå hör man inte mkt om denna sjukdom. Psykisk ohälsa klassas som folksjukdom. 

Då jag var på vårdcentralen i fredags fick jag antibiotika mot UVI. Då man har UVI kan man bli väldigt deprimerad. Idag mår jag mkt bättre än tors-lör så vet inte om antibiotikan hjälpt mot det. Det känns då bättre i urinvägarna. Min läkare inom psykiatrin har lovat att ringa mig idag och nu är kl snart 16.30. Min medicin har utgått och slutat komma i apodosen och behöver förnyas. Jag är så förbannat arg och besviken då man inte får kontakt med sin läkare och det gäller liksom mitt mående. 😡😡😡

Till veckan är det åter bara massa sjukhusbesök, droppbehandling, kirurgen, ta prover, hämta mediciner mm. Jaa...behöver inte gå in på hur det känns för det har jag redan skrivit om. Var till ortopeden i torsdags för axeln och blev hänvisad sjukgymnastik så måste ta tag i det med. Kan inte förklara hur mkt det tar emot med alla sjukbestyr då man inte mår bra psykiskt. 

Nu väntar jag på min sushi som jag unnat mig. Har inte ätit något vettigt sen torsdag. Detta med mat är ett ständigt problem. Varför finns det inte bara ett piller att ta som täcker allt. 

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar