onsdag 25 augusti 2021

Medicintrassel och lite shopping

 Alltså jag får dåndimpen! Först mötet i måndags och idag ringer dom och gormar om mina mediciner! Har ju länge stått på bupremorfin som skötts av psykiatrin/beroendecenter för att det klassas som väldigt beroendeframkallande och stark medicin. Detta rek smärtläkarna i Umeå och vi provade det och har fungerat ganska bra. Det negativa är att medicinen blockerar alla andra morfinpreparat och det är alltså i princip omöjligt att få någon smärtlindring om man åker in akut för ex tarmvred som jag hade förra sommaren och då jag fick frakturerna i bäckenet. Jag har heller inte längre någon tilllräcklig effekt. Därför vill jag inte stå på detta preparat längre och sagt det åt läkaren M som jobbar inom psykiatrin. Han skriver inte ut " vanligt" morfin utan det har reumatologen gjort förut. Jag har därför bett min reumatolog göra det. Men idag ringer en sköterska och säger att min läkare inte gör det utan det ska psykiatrin göra....näää psykiatrin sa tvärtom! Ja Men det är väl för att dom vanliga (ex oxycontin) är så starka tyckte sköterskan. Nej så jag dom är mildare än bupremorfinet och hänvisar ni alla reumatiker till psykiatrin när dom behöver värktabletter?? Så att då får väl läkaren på reuma kontakta läkaren på psykiatrin och höra efter! Jag orkar inte vara någon mellanhand! Sååååååå lesssssssss!

Willys kom med varorna så nu kan jag äta. Tror jag väntar 3e världskriget. Skulle klara mig länge om jag åt ur min kyl, frys och skafferi. Får dessutom hem färdiga portioner. Det som tar slut är energidryckerna och mjölk. Har nu i allafall gått ner från 4-5 e dryck till 2. Vet inte hur och när jag slutade med kaffe. Tar en e dryck i stället för det. Hur som helst så var jag tvungen att åka in på stan och hämta ut ett recept. Inte bra åka in på stan i vredesmod. Hittade ett par byxor, öronhängen från pilgrim, 3 toppar och en locktång. Jag veeeeeet! Men byxor behövde jag verkligen och en locktång har jag tänkt köpa i evigheter för har inga style redskap. Jag erkänner, jag shoppar för mkt men då kan man tänka att jag ju faktiskt legat sängliggande på ett sjukhus under många år och inte kunnat gå på stan och shoppa. Har mkt att shoppa igen! 🙂 

Nu dusch, idol, New Amsterdam och glass. God kväll! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar