tisdag 31 augusti 2021

Helgbestyr

Gick min sträcka både fredag och lördag. Blev så sugen på något gott som inte var typ godis och glass. Blev därför en sväng på Ica och köpte rostbröd, rom, gräddfil och lök och.det blev såå goda mackor och en kopp The.
Började titta på en ny serie som heter " ett otillåtet liv" verkar helt ok såhär långt. 

På söndag kom moster Eva och Malin med ett stort klösträd åt Egon från mormor. Mormors katt Kurre har aldrig använt det och Egon träd började se lite trött ut. Egon funderade nog vars hans träd tog vägen och är lite skeptisk till nya trädet. Han är och klöser lite på det men har inte suttit eller legat på det ännu. Efter träd monteringen åkte vi till mormor och grillade. Så gott! Kanske var den sista grillningen i år 😐lilla mormor har blivit så vimsig. Men 89 år är inte illa! Nästa år blir det 90.

Så åkte jag till sjukhuset för röntgen av höger knä som jag har så galet ont i. Röntgen visade att protesen sitter där den ska och det var ju bra! Knäskålen hade blivit mindre 🙄 ingen aning om varför och läkaren hade ingen riktig teori heller. Smärtorna beror på inflammation i mjukdelarna runt omkring. Läkarna skulle skicka bilderna till Umeå så antagligen får jag åka dit för bedömning. Det lät även som att jag skulle få göra en skiktröntgen för att se bättre hur det ser ut. Måste säga att jag inte blev direkt klokare av besöket och att läkaren inte verkade veta vad som riktigt orsakar Smärtorna. Hoppas att jag får åka till Umeå för det är dom som opererat in protesterna och får förhoppningsvis bättre svar då.

Sitter ute och bloggar. Är nog dom sista dagarna man kan sitta på altanen och sola. Hösten är på ingång. Tycker att höstern är så vacker och luften så frisk. Man kan tända ljus och kura under en filt. 

Ska följa Maria till stallet i kväll. Så längesen jag fick klappa på en pålle. Ska bli så roligt. Sist jag var i stallet sov jag en hel natt utan att vakna. Säger det igen. Världens bästa terapi! 

Lev och må! 

lördsgsgott
grillmästaren Robert montering av trädEgon gör pappersjobb
på mormors altan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar