torsdag 5 augusti 2021

strul

Nu har jag varit med bror Magnus och köpt ny telefon som jag just nu skriver detta inlägg på. Eftersom jag är den mest otekniska person så vet jag inte mer än att det är en Samsung 🙂 går såklart att kolla upp men det ids jag inte. Köpte även nya hörlurar trådlösa och jääädrans vilken skillnad! Låg och hörde på musik i gårkväll och jag riktigt hörde den! Blev även ett trådlöst tangentbord. Mycket bekvämt. Förstår inte hur jag klarat mig så här länge utan. Nu blir det gröt i ett halvår. Hämtade även ut min nya fjällräven ryggsäck/väska. Mycket praktisk! 

Magnus skjutsade mig till vägverket då mitt körkort har gått ut. Men kunde inte legitimera mig och Magnus dög inte. Hittade inte passet. Så fick åka hem i oföruträttat ärende ( heter det så?) Men då jag kom hem kom jag på att ett legitimation gjordes på sjukhuset innan min Manchester resa. Polisen kom t.o.m upp och gjorde det. Har en slang i snoken men det gäller nog ändå. Måste försöka ta mig dit igen men just nu samarbetar min kropp inte alls. Mitt högra knä spökar väldigt och har fortfarande väldigt ont i vänster axel. Fick hjälp med att ta mig upp på bryggan efter båtturen och det brände liksom till rejält och sen dess har jag haft ont. Var upp till akuten men läkaren trodde bara att det var en sträckning av bröstmuskeln men jag är lite tveksam...har sen tidigare besvär och artros i den axeln.

Nu har det beslutats att jag inte längre får hemsjukvård 🙄 någon okänd läkare har beslutat det. Dom tycker att jag ska kunna åka 3 dagar i veckan till vårdcentralen och lägga om såret. Den läkaren har tydligen inte läst så mycket i min journal. Jag har försökt att förklara att jag inte kan åka någonstans vissa dagar. Jag har väldigt svårt att planera något utan får gå efter dagsformen. Vissa dagar går jag mellan sängen och toaletten och orkar ingenting. Egentligen ska man ha ett möte då man avslutar hemsjukvård och prata om hur det ska läggas upp. Har inte fått prata med någon utan sköterskan som var sist tog helt enkelt med sjukvårdsmaterialet härifrån och det märkte jag dagen efter. Sen slutade dom bara komma. Jag undrar vilka som får hemsjukvård om inte jag är berättigad. Det finns inte en chans att jag orkar och kan åka och lägga om såret 3 dagar i veckan. Jag var igår och la om och innan det har såret varit öppet i över 2 veckor. Så jävla dåligt! Detta tar så mkt av den lilla energi jag har. Nu är det planerat ett möte som fhv min reumatolog kan vara med på. Fortsättning följer. 

Har så mkt som jag skulle behöva ta tag i. Sånt man bara skjuter på. Ska göra en lista och sen börja pricka av. Typ som- köpa toppar check! Beställa smink från lyko, check! Köpa onödigt krimskrams, check! Ja ni vet. Gud vad trevligt det skulle vara med en sån lista!

Nä nu ta tag i dagen. Lev och må!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar