onsdag 12 september 2012

dressyr å sånt

Varit och handlat med Pernilla som sedan bjöd på världens godaste söta knyten. Typiska jungfruknyten för ni skulle sett mina då jag gjorde dom en gång. Det såg ut som en tvååring slängt ihop lite deg och knådat ihop men goda var dom.
Vi halkade in på både det ena och det andra ämnet i vanlig ordning och i kväll var dom stora frågorna om man måste rida med kandar i medelsvår dressyr och om han med stort vitt skägg och kameler i bonde söker fru hade nåt eller inte...Vet ju redan en som definitivt tycker det och det visste jag så fort jag såg honom. Börjar känna min kollega nu rätt väl...;) Både jag och Pernilla var liiiiite inne på samma sak men han är ju dock på tok för gammal men hade glimten i ögat! Undrar om man kan rida dressyr på kameler? Tur dom tog med honom för dom andra var ju lika intressanta som tre glas vatten där dock det ena vattenglaset var rätt söt.

Vi har tittat på blue hors matine och det är så man får tårar i ögonen då man ser det klippet! Vi tänkte nämligen ställa upp nästa år. Hur svårt kan det vara?? Dock har jag aldrig sett någon stå på läktaren och varit rörd till tårar då jag susat fram med Thåtte så kanske måste öva några år till och kanske även satsa på en annan häst och vinna några millioner och gå 400 dressyrkurser. Men drömmar ska man ha! Mitt nästa mål är väl att klättra upp på någon pålle på fredag utan att slå ihjäl mig.




3 kommentarer:

  1. Har du testat yoga? Gör gott både för kropp och själ!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    jo det har jag testat men kan dessvärre inte ens sitta i den där ställningen man ska sitta i. I nuläget går det inte för benet men helt klart nåt som säkert skulle passa mig i framtiden.

    SvaraRadera
  3. Om och när du är intresserad av yoga gumman, så säg till. Du får ett program av mig på direkten du kan köra hemma. Utan att sitta i s.k lätt meditationsställning =D kramis.

    SvaraRadera