fredag 14 september 2012

vid läsning används flytväst med fördel.

Fick mig en ridstund på finaste Thåtte idag och det gjorde som vanligt min dag. Erika och Luva hjälpte mig och börjar liksom få in tekniken nu hur jag ska komma upp och ner. Även om det saknas så mycket styrka, teknik och balans så är det den bästa halvtimmen på hela veckan. Efter det åkte jag direkt till min psykolog/psykoterapeut ( och nej det är inget jag har nåt emot att skriva om och för mig är det lika naturligt att ha det jobbigt inombords som utombords) Kanske ett nytt ord till svenska ordlistan? Tror vääääldigt många människor skulle må bra att någon gång i livet uppsöka en terapeut och plocka ur en del gamla saker ur ryggsäcken innan den blir alldeles för tung som den faktiskt blev för mig.

Man behöver inte alltid vara så präktig, duktig, ha det jätte välstädat hemma, vara social, glad, framgångsrik, föda 3 friska barn, ha det perfekta hemmet och jobbet osv. Skit i dammtussarna och ägna er åt saker som får er att må bra och framför allt umgås med dom ni håller av och tycker om och säg även det till dom! Livet vänder så oerhört fort ibland. Man kan lätt tänka att han/hon vet att jag tycker om/älskar honom/henne men säg det! Jag vet att det inte är så lätt alltid. Det är väldigt lätt att säga det åt vissa personer men andra personer är mindre känslomänniskor och då är det svårare.Sen har det nog mycket med uppväxten att göra. Växer man upp i en familj där kramar och ömhetsbetydelser inte förekom eller var så vanligt är det nog svårare att visa känslor och säga vad man känner då man blir äldre.

Tror att man lätt kan ångra sig sen om personen försvinner och man aldrig sa dom där orden. Så tänker jag i alla fall och därför säger jag nu ofta till framför allt min mor att jag älskar henne men försöker komma ihåg att säga det till andra som står mig nära också. Älska är ett stort ord och man kanske inte älskar så många men man tycker om en hel del människor i alla fall jag.
Nä nu blev detta inlägg så djupt så det finns risk för drunkningsolycka så nu slutar jag för idag :)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar