lördag 8 september 2012

Rubrik: Gästbloggaren: P Meningen med livet & Linda...
(BILDKOMMENTAR)
Året var 1993. Klockan var bara 8 på morgonen och vi var fulla och färdiga undersköterskor.
Några timmar efter att bilden togs blev vi i princip utkastade från Domkyrkan av Marianne.

Jag har fått äran att gästblogga här på hursjuktkandetbli och jag hade tänkt skriva om det lättsamma ämnet meningen med livet. 
Det är enligt mig kärlek och god mat. Meningen med livet borde alltså vara att älska och att äta gott. (och rida såklart).

Detta fick mig osökt in på sidospåret vänner, som nog är det säkraste sättet att hålla sig över vattenytan i livets stormiga hav.
Denna fina blogginnehavare har jag känt i typ 35 år (!), men vi brukar avrunda det till ungefär 400 år.
Med andra ord känner jag henne väldigt väl. (Pga opassande innehåll har många händelser som hänt genom åren censurerats).
Linda...
... ringer 112 pga av halvdöende ekorre vid vägkanten.
... provar aldrig kläderna hon köper.
... äter ofärdig slarvihophafsad geggig baksmet om nätterna.
... klär ut sig till ALLT och INGENTING SÄRSKILT på maskerader.
... har en rolig så kallad lindahumor.
... kan ibland "missuppfatta" även de enklaste tekniska prylarna.
... är av någon anledning rädd för driveinrestauranger.
... slänger ihop en sallad jättesnabbt genom hennes metod "hacka stort".
... har en urstark vilja.
... vill fram och förbi!
... kan "prata" med Thåtte.
... får får hästen på tygeln på direkten.
... har en positiv inställning och säger ofta ordet "nog", tex "nog blir det bra!" eller "nog är det klart"!
... har e-legitmation.
... råkar aldrig somna i soffan.
... läser eländiga böcker.
... rimmar bra.
... får saker gjorda redan samma kväll.
... köper svindyrt snus.
... och jag var så jobbiga när vi var små att man fick sära på oss.
... säger vad hon menar och menar vad hon säger.
... kommer således med väldigt kloka råd.
... är världens bästa vän.
/p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar