måndag 17 september 2012

Maskineri


Igår vad det en bygg och skruv dag med vännen P och vi hamnar alltid på Ångsågen av någon anledning. Nu har dom byggt om där inne så man blev alldeles förvirrad. Tycker inte om då affärer bygger om för då hittar man inte vad man ska ha! Vi kom ut med väldigt matnyttiga prylar. P köpte tvärbrädor och ett brunnslock och jag köpte ett rivningsställ, skruvdragare och blandade brädor. Inte nåt läppglans någonstans men ett rivningsställ har du minsann kvar mycket längre än ex läppglans och hårfärger! 

Sen kom vi på att vi skulle åka ut till Roger på Byggmax för att handla isolering men han var på Skroten så då åkte vi dit. Spanade in Toyotan Corollan som jag kanske ska byta lameller på och se om man kanske kan få till bakaxeln på den någon gång sådär emellan åt. Träffade Skrot-Pär som hastigast och kollade in hans däck samt fäljar. Båda väldigt fina!

Sen hamnade vi på Lakkapää då P skulle ha oljeindränkta rör och där var allt och alla helt plötsligt. Allt och alla är Magnus, Vincent, Jerker, Malin, Rio och jag och P. P hade glömt att det var visning där men dom hade lagt allt i en hög och satt på vajrar och satt och övade på att laminera. Sen slet de upp all isolering runt väggarna så det var inte så spännande. Inte spännande alls faktiskt.  

Efter allt bilsnack så blir man väldigt hungrig så jag och P avslutade med att äta på Mc D. Dom hade en ny otroooooooooligt god hamburgare där! 

Idag vet jag inte vad jag fick för ryck men fick för mig att jag skulle följa med på motorcykeltur... jag gasade hela timmen men med mycket pauser. Fast Indigon-99 är dock ingen maskin för mig då den både är skumpig och inte har någon egen motor. Jag orkar helt enkelt inte med den sortens hoj i nuläget. Jag hade lindat både under skinnpajen samt över HD-västen så det var knappt att jag kunde böja i leden med klarade av att köra upp på berget även om det gjorde j-ligt ont. Tycker Indigon-99 är så skumpig och jag har så dålig balans så jag kände mig som en nybörjare. Jag var totalt slut efteråt men huvudet fick sig positiva energier och hojturerna ger så mycket! Motorcykelåkning stärker även kroppen och det behövs verkligen! Vill dock inte tänka på hur knät kommer kännas i morgon efter bergsbestigningen...nåja det kan ju inte bli trasigare så på det sättet är det ju lugnt.

Tror jag kommer sova gott i natt. Men först en stor stark på Örnäskrogen.

2 kommentarer:

  1. hahahahaha. Knäcker mig så jag faller av stolen. Fan vad jag tyckte skrot-Per var otrevlig igår!
    angående det här med att ta över andras bloggar!
    Vet du hur sugen jag blev på en stor öl nu! Nä Indigon-99 hade ingen egen maskin och dessutom fick jag flugor i munnen!

    SvaraRadera
  2. Haha ja men klart man blir ölsugen efter våran toksväng på hojarna. Säg till nästa fm fredagssväng, så bokar jag in en lektion också!
    Då kan jag först förbereda din motorcykel, sen min egen.
    Kram

    SvaraRadera