lördag 4 maj 2013

Drogtest

Innan jag kan åka till Älvsbyn och Öberga måste jag lämna tre negativa drogtester eller ligga inlagd på beroendeenheten här i stan några dygn innan vilket jag inte vill. Läste lite om drogtester och man kan säga att det var tur att jag gjorde det! Har inte ätit några tabletter som innehåller opiater ex Tramadol men däremot är mitt absoluta favoritbröd just fullt av vallmofrön och ligger i min frys. Om jag inte hade råkat snubbla över nedanstående information hade jag kanske fått problem då jag skulle lämna prov...

Felkällor och tolkningsproblem av drogtest

Vallmofrön kan ge positivt utslag på opiattesten, då dessa innehåller små mängder morfin och kodein och kan ge utslag upp till 10 timmar efter intag. Problemställningen har varit känd länge och därför bör man undvika förtäring av föda som innehåller vallmo inför drogtester. Därför serveras ingen föda innehållande vallmofrön inom den svenska kriminalvården och på behandlingshem då den intagne/patienten felaktigt skulle kunna misstänkas för att ha brukat narkotika under fängelsevistelsen/behandlingen.

Undrar hur många rostbröd man får sätta i sig för att få någon som helst effekt. Tänker inte undersöka saken i alla fall. 

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar