onsdag 8 maj 2013

provtagning

Måste säga att det var lite intressant det här med att lämna prov (urinprov) Vet med mig att jag har lite problem med det där att "göra det offentligt" men idag fick jag verkligen bevis på att det var ett ganska stort problem. När jag bröt benet skulle jag också "göra det lilla" då det var folk omkring och det var helt omöjligt så till slut fick dom sätta kateter. Antog att det inte var något alternativ på den kommunala provtagningen.
Det var jag och fyra andra som skulle ta prov och jag var inte ensam om att ha problem. Vi avlöste varandra och det var rena rama rusningstrafiken med blandade resultat. Det var bara att sätta sig i väntrummet och bälja i sig mer kaffe för att hoppas på bättre tur nästa varv. Man blev dessutom ganska stressad då man visste att andra väldigt nödiga människor väntade på sin tur. Problemet för min del var absolut inte att jag inte var nödig utan höll i stället på att sprängas i bitar rent ut sagt men det fullständigt låste sig då någon skulle titta på. Kan tillägga att man alltså inte är ensam på toaletten utan övervakad av personal då människor hittat på både det ena och det andra sättet att göra proven felaktiga/utspädda av ex vattnet i toalettstolen. Tredje gången jag försökte så blev det mätbart resultat. Kände mig som ett barn på potträning som fick beröm. Yehooo. Glad över att jag inte är kille... måste vara värre för dom.

Ser inte fram emot samma procedur på måndag. Hade varit betydligt lättare att ta blodprov.

1 kommentar:

  1. Usch så jobbigt! Jag tog ett övervakat urinprov en gång när jag låg på slutenvården på barnpsyk - verkligen inget kul!

    Ta hand om dig och kämpa!

    SvaraRadera