onsdag 1 maj 2013

Onsdag

Undrar vad som händer då man står i kassan och ska betala med sitt kort och helt plötsligt inte kommer ihåg sin kod som man har haft i sisådär 400 år. Det underlättar inte heller att komma ihåg den om man har människor bakom som rastlöst stampar omkring. Slog fel en gång men sedan kom jag tack och lov på vad jag hade för kod. Den var bara totalt borta. Måste skaka om hjärnhalvorna lite för dom verkar inte helt alerta. Tror det kan bero på all psykisk stress som varit den senaste tiden.

I morgon måste jag ringa däckhotellet samt boka tid för besiktning. Är hyfsat efter med båda sakerna. Bilen är inget jag prioriterat sista tiden men har hört att det är höga böter för att köra omkring med vintersulor så det är nog bäst att prioritera den lite i alla fall. Tror heller inte bilen går igenom besiktningen för den tjuter då jag startar och dom första metrarna och upplever att bromsarna tar dåligt. Min personliga diagnos är dålig fläktrem och utnötta bromsok... typ. Låter som en dyr historia. Säger som Pernilla: Varför ska dom bara hitta fel på besiktningen? dom säger ju aldrig något positivt som vilka fina brända lameller du har eller vilken cool bakaxel.

Drömde i natt om Öberga och Älvsbyn. Drömde att jag badade i en stor pool och det var varmt och soligt. I nästa sekvens så red jag på en fjording i en solig hage. Sen tog jag kort med en kamera över Älvsbyn och utsikten var slående.
Undrar om denna positiva dröm vill säga mig att mitt undermedvetna tycker att jag ska åka?

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar