torsdag 9 maj 2013

Torsdag

Vaknade redan 07 idag och var pigg (!) klev upp,drack morgonkaffe och masade på här hemma. Hämtade upp moster Anso för att åka  till mor men först en sväng till storheden för att hitta mig en jacka. Vet inte om det är meningen att man inte ska ha någon jacka nu för ingen av dom tre större klädkedjorna hade något vidare sortiment av det. Det är ju inte riktigt läge för att kasta jackan ännu. Så det blev ingen jacka för min del då jag inte orkar springa i så många butiker men det blev inte billigare för det som man kan tro. Hittade givetvis några toppar och en kofta i stället. Dom var absolut nödvändiga.

Mamma fick mycket besök idag. Då jag och Anso kom dit var moster Eva och mormor redan där. Sen kom Sofia, Fredrik, Lion och Kid också förbi. Mamma verkade piggare än igår men hade lite feber och mer ont så hon fick lite extra smärtstillande. Hur många timmar jag än är där så känns det som att det är för lite. Hade med mig både mat och bok så hade inte så bråttom hem. När jag är hemma så är tankarna ändå hos henne.

I morgon ska Maria komma och hjälpa mig städa bilen. Hon blev nog lite nervös då hon frågade om jag hade hink och trasa och jag frågade vad hon skulle med det till. Jamen torka av invändigt var svaret. Ok... kan räkna på ena handens fingrar och ta bort tre hur många gånger jag dammsugit bilen sen jag köpte den för sisådär 8 år sedan och min variant av torka av invändigt är lite blaskande med våtservetter som jag för övrigt inte riktigt kan rekommendera. Kan förstå att hon blev lite skeptisk.

Då vet ni vad vi gör i morgon em.

/L

1 kommentar:

  1. Tittade in på din mosters blogg via dina länkar och såg till min fasa att din mamma somnat in. Så himla tråkigt, jag fick en klump i halsen trots att jag inte känner dej/er. Beklagar sorgen från mitt hjärta.
    Du verkar ha en fin familj och vänner som säkert finns för dej.

    Du kommer klara det här, allt kommer bli bra och glädjen kommer återvända även om det känns svårt att tro just nu.

    Varm stor kram från Anki, en bloggläsare som hittade hit av en slump för ett tag sen. <3

    SvaraRadera