torsdag 2 maj 2013

fylla på energinivåerna

Då det mesta i livet går emot en och man tvingas att gå igenom jobbiga och psykiskt påfrestande perioder är det viktigt att man då och då gör saker som får en att må bra och som fyller på energinivåerna igen. Detta är jag allt för dålig på och mycket p.g.a att jag helt enkelt inte har någon energi kvar då jag spenderat timmar i Sunderbyn hos mamma och samtidigt försöker återhämta mig från en stor operation och inte trilla dit i pillerträsket igen och bestämma mig om jag ska åka till Älvsbyn och när i så fall. Då man haft mer än nog med smärta ett tag så gör man nästan vad som helst för att få må bra om så bara för en dag eller två och då är det lätt att ta ett piller som fixar den biten åt en. Detta gör en dock bara smärtfri/ångestfri några timmar och sen måste man fylla på med mer och sen sitter man fast i skiten igen fortare än vad man anar så nej... bara en kortsiktig lösning. Det gäller att hålla fast vid den tanken- att det på längre sikt bara skadar en och att känslor/tankar/smärtor finns kvar där du lämnade dom då tabletterna slutat verka.

Ikväll har jag dock fyllt på mina reserver och träffat vänner och ätit gott samt snusat på bäbis och det är nog ganska nödvändigt att göra såna saker ibland för att hämta lite energi. Att bara få träffa människor som man trivs med och få prata om normala saker och få lite nya intryck gör en gott. Något jag också snart ska göra är att åka till stallet och få snusa lite på någon hästmule för har ren hästabstinens. Hästabstinens är dock något dom inte behandlar på beroendeenheten här i stan (vad jag vet:)

Var lite tungt att vara hos mor idag. Hon mår inte särskilt bra och vi ska ha möte med läkaren i morgon em. Dom två hjärnhinneinflammationerna har gjort att hon inte riktigt är sitt gamla jag.
Väntar även på samtal från socialsekreteraren som skulle kontakta öberga om jag ev kunde komma dit till veckan.

Bok nr ett är sååå spännande!
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar