måndag 14 oktober 2013

bilrep och sånt

Har inte alls känt mig pigg i helgen så den har mest bestått av vila, återhämtning och reflektion. Igår tog jag i alla fall bilen mot Luleå för att fira farmor som fyllde år och passade även på att gå till graven, tända ljus och ta bort lite löv. Det känns lika tungt varje gång att gå dit och läsa mammas namn på stenen...saknar henne så otroligt mycket! Svängde även förbi lägenheten och vattnade blommorna och tog reda på posten. Skulle egentligen inte alls ha kört till Luleå med min bil då det skrapar under så fort jag bromsar och det är väl inte helt optimalt att köra med dåliga bromsar/ok eller vad det nu kan kallas. Mitt resonemang var att det nog inte kunde vara så farligt då jag tog mig igenom besiktningen med bara "bra att veta" byta ok/skivor och inte belagd med körförbud. Då lät det iofs inget så det är ju tveksamt om den klarat besiktningen nu. Funderar faktiskt på att slå på stort och ge bilen en välbehövlig service som visst bilar mår bra av att få nån gång då och då... (kommer ej ihåg sist) Tyvärr brukar bilreparationer och service inte vara gratis. Har i alla fall tid för reparation på onsdag.

Dagens träning : 9kilometer cykel
Styrketräning i blandade maskiner
Lunch: kyckling och ris
Middag: lax och potatismos, grönsaker, sås

Idag har en ny tjej kommit som jag känner lite sen tidigare. En trevlig prick! Nu är vi 3 st i stora huset och en på gaveln. Tror det skulle komma ytterligare en tjej i veckan.

I natt har jag drömt att jag sprang runt i olika kiosker och letade godis men det skulle vara i krämform typ nutella och nötcreme... behöver jag säga att jag är helt hysteriskt godissugen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar