onsdag 30 oktober 2013

skaparglädje

Vuxenpoängen haglar över mig och det är bara att inse att man börjar bli till åren. Jag har börjat uppskatta äkta husmanskost som ex stekt fläsk, potatis och löksås och har börjat sticka min andra mössa idag. Den första mössan har sina små skönhetsfel och lite hål här och var där det inte ska vara hål men för att vara  första gången så blev resultatet ändå rätt godkänt. Idag har jag varit och inhandlat mer garn (!) för att ha något för händerna på kvällarna då rastlösheten kommer flygande. Tänk- för två veckor sedan visste jag knappt vad garn var. Ännu fler vuxenpoäng eller PRO varning är att jag allvarligt tänker ställa klockan på lördag morgon och lyssna på och förhoppningsvis lösa melodikrysset som sänds i radion. Har dessutom börjat uppskatta antikrundorna på tv och inhandlat en askungekräm.

Har grundmålat kommoden och ska måla den klart i helgen. Tror den blir jättefin. Har tagit bilder på mina diverse projekt så får föra över dom till datorn och lägga upp lite här. Måste erkänna att det är bra för hjärta och hjärna att skapa lite. Det gäller bara att lägga undan prestigen i det hela.

I morgon bär det av hem och min kp här från Öberga ska hjälpa mig att sätta ihop lite möbler. Min käre bror Magnus har sen lovat att komma och skruva lite för vi lär ju inte hinna sätta ihop allt. Ska förbi graven och pynta och har köpt ett sånt fint hjärta samt lykta och ljus. Det blir nog till att pynta i morgon och sen ska jag även åka dit på fredag då det är mörkt för det är så himla vackert och rofyllt då. Jag har fortfarande inte förstått att mamma är borta och det är många känslor som kommer upp då jag besöker graven.

Idag har jag inhandlat ny jacka och nya täckbyxor. Nöjd! Även inhandlat ljus och fina servetter som jag ska använda till mitt kommande pyssel.

1 kommentar:

  1. Vill bara kika in och lämna en varm kram till dig min fina, härliga systerdotter.
    Kramiz, Eva

    SvaraRadera