fredag 4 oktober 2013

ny vänskap

Idag har vi varit till Luleå och hämtat min nya vän "Rullis". Efter 4 månader har jag nu kapitulerat och insett att jag behöver denna förhoppningsvis tidsbegränsade vänskap för att den helt enkelt underlättar min vardag en hel del och jag slipper dom enorma smärtorna i ryggen och i benet. Jag tror att min övriga kropp tackar mig då jag belastat så fel under lång tid. Har haft ett enormt motstånd till att sätta mig i rullstol och det tror jag beror mycket på att jag då blir beroende av andra som ska skjutsa den samt att hela ens bild av sig själv förändras. Under vår Ikea tripp blev jag skjutsad hela tiden och måste säga att det var skönt att slippa streta, halta och ha ont hela tiden. Det är nog dock en vanesak att låta andra skjutsa omkring en och vem vet, kanske vänjer mig för bra och blir värsta divan som kör med folk till höger och vänster :)

1 kommentar:

  1. jag tror att du får rulla den själv du får starka armar... kram och lycka till

    pia lovholt

    SvaraRadera