måndag 7 oktober 2013

Rullrapport

I helgen har jag använt rullstolen för första gången. Igår var vi till Piteå och gick lite i affärer samt gjorde ett besök på rusta. Jag kan konstatera att det var var bekvämt och smärtfritt att sitta i rullstol men konstaterade även att det är långt ifrån handikappvänligt på alla ställen. Det är ofta trångt mellan hyllor och i gångarna och rev ner lite pinaler här och där. Då vi skulle in på restaurangen där vi skulle äta så var trösklarna så höga så fick helt enkelt stiga av och gå för egen maskin. Nu kan ju jag göra det men det finns ju människor som är helt beroende av sin stol och för dessa är det nog inte så framkomligt alla gånger. Idag har jag haft betydligt mindre ont och känner mig positiv till att använda stolen då vi åker och ränner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar