torsdag 3 oktober 2013

Ikea

Det blev en riktig heldag på Ikea och är väldigt nöjd med mina inköp! Vi åkte från Älvsbyn 08:30 och var tillbaka 20:00. Vi åkte om min lägenhet med alla platta paket och övriga inköp så nu väntar dom bara på att bli ihop skruvade. Tror vi var lätt Ikea skadade på vägen hem då vi kallade trafikljusen för värmeljus och en man utan reflexer blev till en man utan markeringar. Mina inköp blev en bokhylla, ett vitrinskåp och en smalare bokhylla och dessa tre ska jag ha tillsammans. Färgen var svart/brun. Köpte även ett vardagsrumsbord i svart/brunt med kråmade ben, två fyrkantiga sittpuffar i svart konstläder, påslakan, två vita ljusstakar med svarta ljus, en turkos större badrumsmatta och självhäftande dekaler i form av ett svart träd att ha på väggen samt en turkos och en lila kudde. Kan ha glömt nåt inköp men tror det var allt. Mina planer är att så småningom skaffa en svart skinnsoffa och en ljusare större matta som bryter av då möblerna är mörka. Just nu har jag en turkos variant men den går ju också att ha så får kolla sen hur det blir då möblerna är på plats. Om jag inte flyttar så ska jag även tapetsera om men har inte så mycket i fonden ännu. Har en vän som heter Erika och som älskar inredning och för hennes skull lägger jag upp lite inköp på bloggen ;)

vitrinskåp


mindre bokhylla

liknar detta bord men har kromade ben

större bokhylla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar