fredag 16 juli 2010

Jag shoppa?? nä ooo nej!

Herrejösses. Varit på stan i typ 5 timmar. Åkte för ovanligheten skull buss och då jag skulle gå till bussen blev jag förföljd av zambo. Försökte få honom att vända men han brydde sig inte det minsta om vad jag sa. Det kom en moped som dundrade förbi och då blev han rädd och gömde sig under buskarna. Under tiden hann jag gå iväg utom synhåll mot busshållplatsen mitt emot shell (Hersövägen) och tänkte att jag hade " fintat" honom...det var bara det att en annan blond tjej gick över vägen (mot Hertsön på gångbanan) och zambo sprang efter henne i full galopp och trodde antagligen det var jag. Hade ont i magen på stan över att han skulle blivit påkörd på vägen tillbaka men han var oskadd på gården då jag kom hem :) Pust!
Han har förövrigt levererat sommarens typ 20e fågel i natt.

Hitttat lite smått och gott på stan och var ute efter en svart kofta samt en bikini. Hittade koftan men ingen bikini. Det krävs mkt energi för att prova bikinis och inte i slutet efter en 5 timmars tripp. Får göra ett nytt försök nån dag. Då vi var klara på stan frågade jag mamma om hon inte glömt nåt? hon funderade ett tag men nää... hon kom inte på nåt. Vårat egentliga ärende var att hämta ut hennes pass som hon helt glömt men dom hade stängt då hon kom fram.

  Har shoppat
* solhatt (ett måste i utlandet)
*strandväska (rea och ett måste i utlandet)
*parfym (halva priset)
*mascara (fullt pris)
*nagellack (billigt!)
* läppstift (inte billigt...Lancome- färg Maria Montazami
*svart kofta ( super rea)
* klänning (rea)
* topp (rea)
* ljus till min nya krona (lampa)
* Sköna skor ( varför skulle man köpa osköna?)
* Tigi- after party (oslagbar hårprodukt)

Listan kan tyckas lång för otränade ögon men lägg märke till att det endast är en topp som är inhandlat! ;)
Var meningen att vi skulle gå ut på färjan om vädret var fint men nja... ser inte så fint ut. Åker nog till familjen Jonsson/Berggren och ser film med dom. Är bara så jädrans slut efter vårat stadsmaraton så får se om jag får energi till att gå ut genom dörren. Finns mkt jag borde göra här hemma men tja.....varför göra det idag om man kan göra det i morgon? :)
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar