fredag 9 juli 2010

Resfeber

Har nästan lite resfeber. Har inte varit utomlands sen jag och S var i Bulgarien och det börjar ju vara hyfsat längesen nu. Typ 7-8 år? På den resan hade jag ju tryggheten i S och att han hittade överallt och kunde prata engelska och allmänt bara är ett socialt geni. På denna resa är det jag som får sköta snacket och engelska är inget jag är så bra på för att inte tala om att hitta... dom som känner mig vet ju hur otrooooligt bra lokalsinne jag har och mammas är värre. Slutar väl med att vi irrar bort oss och hamnar i yttre mongoliet där vi förargar lokalbefolkningen eller tar fel flyg till väst sahara där vi går vilse i öknen och blir avkastade av nån sur kamel. Funderar starkt på att sätta på oss nummer och adresslapp så någon kan skicka hem oss om vi kommer bort. Tänker då def ha hotellets namn och nummer på mig så att vi kan ge lappen åt någon taxi chaufför som förhoppningsvis hittar dit.
Tror nog att det ska gå bra trots allt. Man har ju en mun att fråga med och om man undar över nåt kan man ju alltid ringa 118 118 ;)

Om någon varit på Rhodos och har några bra tips så give it to me!
Nu lite jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar