tisdag 20 juli 2010

släktmiddag.

Tjolahopp!
 Dagen har tillbringats i mors kolonilott med delar av tjocka släkten. Morbror Mikael är på visit från Halmstad men bor hos mormor i Gunnarsbyn dit dom åker tillbaka i kväll. Kul träffa honom om än det bara blev idag då han åker hem på torsdag. ( jaja! jag skaaaa komma ner och hälsa på;) Mamma trodde dom skulle komma runt 13-14 så åkte ner till 12:30 och började redan då känna att en grillad köttbit skulle sitta fint... fick mat 17:00 och då var jag nära döden. Hade börjat gnaga på väggarna och hade hallucinationer av hunger. Maten blev dock god när jag väl fick den och sen blev det jordgubbar och grädde till efterrätt. Mamma har enormt mkt blommor så det vimlade av humlor- även kallade honungar. Jag blandade ihop honung och getingar tror jag...:) Dom var väldigt närgånga.
Lite bilder nedan. Förtydligande: grisen var inte med på middagen. Vet att den påminner om min bror och båda bröderna var med men bilden visar en vanlig gris. Med var även Sofia och mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar