onsdag 4 januari 2012

läsning

Just nu är det denna bok som helt fångar mitt intresse. Kanske ett mkt annorlunda bokval men jag är intresserad av andras livsöden och böcker som är verklighetsbaserade och jag har alltid undrat vad det är som får tjejer att börja i porrbranschen. Tjejer och porrfilmer förknippas ofta med droger, utnyttjande, beroendeställning, hemska barndomstrauman, våld och förnedring och så är det tyvärr också till stor del.
I denna bok får man dock en annan inblick i en bransch där i allafall jag inte har nåt kunnande och jag har snart läst ut den på bara någon dag trots att den är en tegelsten. Jenna som boken handlar om berättar att det var små små steg som fick henne att tillslut ta steget ut och börja medverka i sk mjukporrfilmer även om det även blev andra filmer genom åren.
 Hon har en hel del skinn på näsan och vägrar låta sig utnyttjas och därför sker filmandet på hennes krav och hon gör inte något mot sin vilja. Hon är inte nedknarkad och inte i beroendeställning utan medverkar i filmerna för att hon tycker det är roligt och helt enkelt älskar att visa upp sig. Intressant läsning och skönt att få veta att inte alla tjejer är offer utan faktiskt gör film för att dom vill. Bra bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar