torsdag 19 januari 2012

träning


Har idag varit på Actic för första gången på månader. Har ju varit så risig samt haft så ont i leder och rygg så har inte kunnat röra på mig alls. Dom sträckorna jag gått är från lägenheten till bilen typ. Under några veckor har det dock skett en förändring. Har inte alls haft lika ont och problemen i ryggen är borta. Dock har jag ju inte alls utsatt kroppen/lederna för någon belastning så det ska bli intressant att se hur kroppen nu svarar på träning. Har tagit kortare promenader några dagar och fick mer ont på en gång men det är ju så viktigt att försöka hålla igång och det är rent hemskt så mkt muskler jag tappat :( märkte även idag att jag har tappat balans och kunde inte gå på bandet utan att hålla i mig för då vinglade jag bara. Det kändes helt jävla underbart att åka och träna! Försökte även ta det lungt och tycker att jag lyckades hyfsat i allafall. Har ju liksom lite svårt för det där ordet lagomt och brukar ta i för kung och fosterland då jag lika är på gymmet. Fick mig även ett gott skratt för då jag var i viktrummet och tränade med hantlarna kom en äldre dam in som också skulle träna med hantlar. Jag var mitt inne i en övning och damen frågade vad övningen var bra för. Svarade utan att tänka efter " effektiv för gällivarehänget!" ingsåg ju min felsäjning så fort jag uttalat den och korrigerade till bra för gäddhänget och både jag och damen skrattade gott.

Mina förhoppningar är nu att operationen den första februari (knät) inte visar på att jag behöver byta knäled utan att det är något som kan rättas till och läker fort! Sen hoppas jag på att kunna fortsätta promenera och träna för att så fort det bara går börja rida igen. Som det är nu känns det för dyrt att betala in ridavgiften då jag inte ens är säker på att jag kan rida pga knät och dessutom skulle jag bara orka skritta omkring och kanske trava ett varv eller två. Ska dock rida extra en halv lektion då det finns möjlighet och känna efter hur det känns.

Saaaaaknar hästarna och Thåtte!

1 kommentar:

  1. knäcker mig i rabatten... Effektivt för gällivarehänget!! säger du helt proffessionellt HAHAHA!

    SvaraRadera