tisdag 6 mars 2012

angående det här med att alltid komma olämpligt.

 Hur kommer det sig att killar/män/gubbar som ska utföra olika uppdrag åt Lulebo alltid kommer väldigt olämpligt?
Man anmäler ett fel och går och väntar på att dom ska dyka upp (oftast dagen efter) kliver upp kl 8 och klär på sig och är redo så att dom inte ska "ta en på sängen" men inte fan kommer dom då... nä dom kommer då man har gett upp hoppet att dom ska komma den dagen och har gått in i duschen, står och byter om eller besöker damrummet. Sen när dom kommer så knackar dom typ en gång och inom loppet av 20 sekunder så står dom i hallen.

Nedan erfarenheter av oönskade besök

* Anmälde ett fel (kommer ej ihåg vad) och låg i badkaret då jag hörde en mansröst ropa HALLÅ!?...från hallen. Höll på att dö av skräck. Detta var dock flera år sen så har börjat hämta mig nu.
* Jag låg i sängen och hade just brytit benet då en kille kommer in och ska kolla luftuttaget ovanför min säng. Han kommer in och hänger över mig där jag ligger under täcket. Var ju inte var så snabb att ta mig därifrån pga benet och hade liksom inte så mkt kläder på mig så beslöt mig för att stanna där jag låg. Kändes inte bekvämt.
* Låg på balkongen och solade i B-H då jag hör någon hallåa från hallen. Tack gode gud så hade jag ett linne att slita på mig. In kommer en snubbe som skulle laga toalettstolen.
* Hade just kommit ur duschen och står i sovrummet i underkläder då det knackar på dörren och innan jag hann blinka står en okänd gubbe i hallen och säger hallå! Hann slita på mig en tröja och gömde mig bakom garderobsdörren och tog på mig första bästa byxor medans jag förklarade att jag just kom ur duschen. Detta var förra veckan och han skulle titta på min spis och jag skulle få en ny spis om ca två veckor...

Därför var jag ju inte alls beredd idag då....

* Min nya spis anländer och med den två killar. Jag står och diskar med min mp3 i öronen och skrålar med i Maggios "Satan i gatan" så hörde dom inte knacka på (min ringklocka fungerar ej) Har på mig ett par pyjamas byxor som var aviga med fläckar från en mango och en sladdrig t-shirt och som pricken över i:et en tandkrämsfläck på hakan(skulle utrota en finne) Köket såg ut som om en tornado farit fram. Hör ett väsen i hallen och där kommer två killar bärandes på lilla ludde- eller en spis. Förflyttar mig snabbt till v-rummet, slår på tv:n och virar in mig i en filt och där satt jag tills dom var klara. Spisen var dock väldigt fin!

Var alltid beredd. Lulebo kan komma när som helst! Ett tips är även att läsa dom där lapparna man brukar få i förväg då något ska kollas upp i lägenheterna och gärna skriva upp datumet/tid och lägga det på minnet. Har inget emot karbesök men vill gärna vara lite mer förberedd.




/L

7 kommentarer:

  1. Ursäkt mig Linda, men jag kan se allt detta framför mig och fick skratta en del då jag läste vad du skrivit. Det är hemskt då man väl i situationen men efteråt kan man skratta.
    Jag är så glad att jag inte bor i Lulebos lägenheter. Men då vi haft hantverkare hemma är man rätt morgonpigg.
    Du bjöd då på dagens skratt!! Thanks!!

    SvaraRadera
  2. Haha knäcker ihjäl mig!
    Kan också berätta en historia.
    Sov aldrig med öronproppar om du väntar sk "herrbesök" från arbetare.

    Jag vaknade av ett underligt dovt ljud en morgon. En okänd man håller på med listerna i sovrummet och där ligger jag halvnaken med bara LITE täcke... inser att han måste ha hållit på ett bra tag kring min säng.
    Jag lådsades sova en lång stund innan han äntligen försvann.

    Mina hallarbetare höll för övrigt inte en tid de hade lovat.

    kram/p

    SvaraRadera
  3. Bara trevligt om jag kan framkalla ett skratt :) jo efteråt kan man liksom se det komiska i situationen. Jag gillar INTE att ha okända gubbar/killar i mitt hem och helst inte om jag inte är beredd.

    Fy fasen var roligt P! hahahaha! han kanske jobbade extra tyst för att inte störa din sömn... eller kolla in läget ;) varför i hela friden fortsatte du låtsas sova? Eller iofs vad skulle du ha gjort? öppnat ögonen och sagt godmorgon? Som att det är vardagsmat för dig att ha okända män i vardagsrummet. Vilken chock det måste varit! :)

    SvaraRadera
  4. Ni är kul ni, du och Pernilla. Jag skrattade oxå åt detta med Lulebos gubbar, vet precis vad du menar. Dom kommer givetvis alltid på fel tidpunkt och inte är man beredd just då. Borde dom inte ha som taxi, ringa att nu är vi på väg?? Skulle underlätta och man kanske skulle slippa de pinsammaste ögonblicken. Men tror att Lulebos gubbar gör det med flit, hur ska dom annars få ngt kul på jobbet? Här i Arjeplog jobbar ingen åt Lulebo, men här kliver bara folk in, så ska man vara säker på att inte bli tagen på "sängen" så gäller det att låsa dörren. Svärfar har varit in å hoat då jag stått i duschen, vilket inte alltid är så välkommet.
    Roligt att du kommenterat min Novell, skriver lite till nu då.
    Och även kul att du finner mina tokiga klokord som ngt bra =) glädjer mig. Tack för det.
    Varmaste kramen.

    SvaraRadera
  5. Jag tror att Lulebo-gubbarna ser det som en löneförmån att få klampa in vid de sämsta av tillfällen. Att dessutom få uppleva hur folk kämpar mot sin irritation och bara försöker stråla av glädje för att få felet avhjälpt måste vara en bonus ;)

    Hoppas att nya medicinen gör susen!

    SvaraRadera
  6. Tror jag med! Dom är alltför snabba på att ta sig in med huvudnyckel. Dom vill helt enkelt "ta en på sängen" gubbtjuvar :)

    SvaraRadera
  7. Tack Sara! Hoppas också den ska hjälpa. Får den tyvärr inte förrän i slutet av mars. Alltid en evig väntan.

    SvaraRadera