lördag 17 mars 2012

Här sitter jag och nattsuddar. Förstår inte att det ska vara så svårt att sova på natten och vara vaken på dagen. Tror det kallas för att man har vänt på dygnet.
Jag och mor "har gjort" Storheden i eftermiddag. Det inhandlades en del nödvändiga och mindre nödvändiga saker men känner mig lite frustrerad över att jag inte har handlat ett enda klädesplagg på hur länge som helst!
Däremot "hittade" jag en ny topp med lapparna kvar i baksätet på bilen. Jag skulle åka och byta den och hade lagt en påse med böcker ovanpå och helt glömt bort den. Den har legat där i veckor. Tog in den och provade den och den var faktiskt inte så pjåkig och på så sätt fick jag ju ändå en topp :) Däremot inhandlar man ju oftast nyttoprylar som duschcreme, glödlampor och annat smått och gott som man kan hitta och ha användning för då man gör storhedssvängen. Nåt som var helt otippat är att kungen i hushållet äter dollarstores superbilliga kattmat med god aptit. Jag är chockad. Han ska ju helst ha rensad kycklig, fisk och räkor på silverfat.

Har pratat med min goa moster Åsa länge i telefonen i kväll. Det var så längesen vi pratade och hon sa att hon tänkt mkt på mig och min situation och det värmer att höra. Åsa bor ju nere i Halmstad så därför träffas man ju inte så ofta som man hade velat och där bor även tre morbröder och en hel drös av kusiner. Åsa är också en "hästtjej" och har jobbat/jobbar? som ridlärare och "tillridare" men glömde fråga om hon gjorde det nu. Hon fick också ett "ryck"och åkte till USA och jobbade med hästar där på "lite äldre dar" och har även haft flera egna men tror inte hon har någon för tillfället. Det är tack vara henne som mitt hästintresse vaknade då hon var en av dom som var med vid starten då ridskolan öppnades på Bergnäset för typ 400år sedan och tog med mig till stallet då jag var 7år. Åååå vad jag blir nostalgisk då jag tänker på "Bergnästiden" och på hur fruktansvärt roligt man hade då!

Nä nu kanske man skulle gå och sova medans det fortfarande är natt...
Ha en trevlig helg!
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar