lördag 24 mars 2012

Under veckan som gått har jag blivit både vegetarian och serietittare. Det är bra med personlig utveckling säger dom lärda. Har inte orkat blogga för har inte haft någon energi och det kan bero på att jag inte har fått i mig en stor blodig biff men troligtvis inte. Att vara vegetarian är ingen konst bara man kommer ihåg det men jag tror inte vegetarianer äter kyckling så jag är nog bara en röttköttundvikareian. Jag och Pernilla var och köpte pizza på Exotic här i veckan och höll då på att glömma av mig helt. Både jag och Pernilla beställde vegetarisk pizza men hon med skinka och jag med kyckling på. Tror vi missade poängen med vegetarisk pizza. Ungefär som att beställa korvlåda utan korv.

Idag har jag och mor fått mycket gjort. Hon har satt om alla mina blommor fast nu lät det som om jag har jättemånga men det har jag inte. Det har däremot mamma. Hälsostatusen på blommorna var inte den bästa men nu har dom fått ny jord och passande krukor så när chocken har lagt sig kanske dom växer till sig.
Jag har dammtorkat, dammsugit och städat lite här och där. Har insett att jag absolut behöver organisera lite i skåpen för det är rätt irriterande om man ska ha något och inte har en aning om var det kan vara. Det är nog bra om man är lite IKEA aktig av sig. Tomtar ska man inte ha i skafferiet.

Åkte ut en sväng till Dollarstore och ÖB. Konstigt nog gillar den 4-benta i familjen Dollarstores billiga kattmat så passade på att köpa ett gäng. Han kan i.o.f.s få för sig att han inte gillar den i morgon men då får han vara hungrig. Man får inte skämma bort djuren "vissel vissel"
 Köpte lite nyttoprylar man helt enkelt inte kan leva utan som en turkos ytter kruka med gammeldags "tusch" och en orkide som aldrig slutar blomma. Vi svängde förbi och åt middag på Frasses där jag åt en kycklingburgare med aioli och den var riktigt god.

Nu får man se serie om man städat och gjort lite nytta. Måste dock hålla igen lite på tittandet för annars kommer jag ikapp Maria och Matte som är på box 5 och det där med vänta är inte min grej och man vill ju veta hur allt går. Ska se om det finns någon annan serie som verkar bra som man kan köpa. Kommer ju liksom ha lite tid över till sånt ett bra tag framöver. Tänkte ta upp gitarrspelandet också och stämde gitarren här om dagen. Enligt "stämmaren" är alla strängar riktigt stämda men det låter fruktansvärt dåligt och "ostämt" då jag tar ett ackord...jag skulle behöva en Pernilla på besök. Janne Schaffer är ju också välkommen men jag tror inte att han har tid.

/L

1 kommentar:

  1. jag tycker att vegetarisk pizza + skinka - champinioner -paprika + kronärtskocka är den ultimata pizzan!=)

    SvaraRadera