torsdag 15 mars 2012

krutgubbe

Jag gillar verkligen krutgubbar! Det har börjat hänga en krutgubbe på min gata som dubbelparkerar bilen men han är så söt så det går inte att skälla på honom. När jag kom hem från Sunderbyn sist och hade fått sprutor så tänkte jag parkera bilen närmare porten vid huset där jag bor men se det gick inte för där stod krutgubben med sin bil över två parkeringar. Han kom ut just då och gick med mig och grannen en bit och han surrade glatt och var så nöjd med sin nya frisyr (kort krans) och det hade bara kostat honom 200 kr och förut hade han betalat 350kr eller hur det nu var. Han tyckte att jag och grannen var så fina i håret och vi berättade hur dyrt det är för kvinnor att klippa och slinga håret. För övrigt säger jag som Maria... jag vet inte vad fågeln kallas men någon art har helt klart lagt bo på mitt huvud. Måste klippa mig typ igår.

Igår då jag kom hem hade krutgubben bara ställt sig på en parkering. Jag ställde mig brevid och just då kom han ut och hoppade in i bilen. Ja kanske inte hoppade men klev in. Döm om min förvåning då han drog igång stereon på järnet med hårdrock och sen när han körde iväg så  gjorde han en rivstart och trampade gasen i botten så det tjöt om däcken. Han måste vara närmare 85år. Jag ska också vara som han då jag är 85 år! kanske inte ha en kransfrisyr men ha stereon på högsta volym och göra rivstarter ska jag göra. Surgubbar går fetbort (som ungdomarna skulle säga) men glada krutgubbar är underskattade! Länge leve krutgubben! Nedan skillnad på krutgubbe och surgubbe.

krutgubbe
surgubbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar