onsdag 11 december 2013

Återbesök

Idag har jag för ovanlighetens skull varit i Sunderbyn för kontroll hos stomi sköterskan samt träffa en läkare som ville se såret. Dom verkade vara nöjda med hur det läker så jag får väl lita på dom då. Har själv knappt sett såret men idag fick jag se i en spegel och det börjar faktiskt bli lite grundare. Två månader bort trodde dom men det törs jag inte tro på. Man blir bara besviken om det blir längre än så. Det är bara synd att stomin ligger så nära såret för ska byta stomin så lossnar i regel såromläggningen,

PÅ efteriddagen har vi haft möte här hos mig med personal från Öberga samt från socialtjänsten. Har även blivit beviljad färdtjänst. Synd bara att jag har lite svårt med det där att be om hjälp och åka taxi osv. Kanske blir en vana med det med. Vi pratade även om mitt tablettberoende då jag känner mig väldigt ur balans och antagligen skulle äta ex Tramadol om någon kom med en karta. Eftersom jag fick så mycket morfin nu när jag låg inne för buken då jag även hade en pump som gav mig morfinet i ryggraden så blev det ju rätt jobbiga utsättningssymtom när dom tog ut morfinet. Min kropp och mina receptorer vaknade ju på en gång och krävde mer och när dom inte får det så blir man i stället lättretlig, arg, deppig,svettningar, yrsel, dålig matlust, influensa symtom osv. Det tar några veckor innan man blir sig själv igen. Det har varit väldigt jobbiga dagar nu ett tag. Julen närmar sig- en jul utan älskade mamma. Mitt sår läker inte så jag kan inte få en ny knäled förrän det är läkt om ca 3 månader. Så orörlig nu så tar mig knappt ut ur lägenheten. Depressionen känns värre igen och det förklarade min KP att det inte vore konstigt om jag nu reagerar. Hon påminde mig om att jag ju faktiskt drabbats av tre stora kriser detta år. Mammas bortgång, obrukbart vänsterben som skulle innebära ny knäled och mitt liv tillbaka. Och sen kom magproblematiken då det blev akut operation och stomi. Känner själv att jag nog inte orkar ta in  allt men hjälper att skriva här lite :)

Trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar