onsdag 18 december 2013

jag reser mig igen

Gillar Torsten Flinks textrad : Jag reser mig igen. Förr eller senare gör man det. Hur omöjligt det än kan kännas. Igår var en riktigt dålig dag men den tog sig lite mot slutet. Ett besök av vännen Pernilla och skjuts av henne för att hämta ett paket gjorde mig både piggare och gladare. Hämtade ut nya böcker den ena mer tragisk än den andra. Kanske borde läsa komedier eller tantsnusk i stället men tycker om verklighetsbaserade historier och dom är oftast rätt mörka och tunga. 

Pernilla passade på att ta ett familjefoto på mig och min nya vän. Pernilla tycker att min vän är obehaglig men som den vän hon är accepterar hon honom utan knyssel. Man tycker ju inte alltid att ens vänners val av partner är ultimat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar